למצולמים אין קשר לידיעה
למצולמים אין קשר לידיעהצילום: דוברות מתפ"ש

הפלסטינים יחד עם ארגון השמאל הקיצוני 'המוקד להגנת הפרט' נערכים להגשת עתירות נגד החלטת שרת הפנים איילת שקד שלא לאשר בנתיים את הבקשות לאיחוד משפחות שלאחר פקיעת חוק האזרחות.

כזכור, פקע תוקפו של חוק האזרחות וכעת פלסטינים יכולים להגיש בקשה לקבל מעמד תושבות או אזרחות בישראל במידה ויתחתנו עם אזרח ישראל.

המוקד להגנת הפרט הגדיל לעשות והפיץ חוברת הדרכה בערבית שתסביר לפלסטינים איך להשתמש בפקיעת החוק לטובתם.

"הטלפונים של המוקד מצלצלים בלי הפסקה מאז שפקע חוק האזרחות והכניסה לישראל לפני כשלושה שבועות", הם כתבו במייל שנשלח לתומכי המוקד. "במשך שנים, מנע החוק מפלסטינים מהגדה המערבית ומרצועת עזה לקבל מעמד חוקי (תושבות או אזרחות) בישראל, מתוקף נישואיהם לתושבי המדינה ואזרחיה. החוק פקע ב-7 ביולי לאחר שהכנסת הצביעה נגד הארכתו בפעם הראשונה מזה 18 שנה".

מאות פלסטינים כבר הגישו בקשה לקבלת המעמד המיוחד בישראל. שרת הפנים שקד הורתה לרשות ההגירה שלא לעסוק באף בקשה כזאת, ובמוקד להגנת הפרט מתכוונים להגיש מאות עתירות נגד החלטתה.

"קיים סיכוי טוב שנצטרך לעתור לבתי המשפט בשם כל משפחה שאנחנו מייצגים, אם שרת הפנים תממש את איומה לסרב לכל בקשת שדרוג שתוגש", כתבו.

שי גליק מנכ"ל בצלמו מסר: "זה לא סוד ששרת הפנים בגיבוי היועמ"ש הנחתה לא לאשר עד כה אף בקשה. יחד עם זאת אין ספק שלו הדבר יגיע בפני שופטי בג"ץ ההחלטה תיראה אחרת לטובת המוקד ונגד ביטחון אזרחי ישראל. חובה כעת לשנס מותניים להעביר חוק חדש או למצוא פתרון משפטי שיסחוב את הדבר שנים רבות כדי שלא יהיה ניתן לעתור בקרוב".