תמר זנדברג
תמר זנדברגצילום: Flash90

השרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג, שוחחה היום (שלישי) טלפונית עם שליח נשיא ארה"ב לענייני אקלים, ג'ון קרי, לראשונה מאז נכנסה לתפקידה.

זנדברג הודתה לשליח המיוחד קרי בשיחתם על מחויבות הממשל האמריקני למאבק במשבר האקלים, ועל ההובלה הגלובלית בהפחתת פליטות גזי החממה.

היא קיבלה את ברכת השליח המיוחד קרי על החלטת ממשלת ישראל על מעבר לכלכלה דלת פחמן וקביעת יעדים להפחתת פליטות גזי חממה. השליח המיוחד קרי הציע סיוע אמריקני ביצירת שיתופי פעולה אזוריים ובפרט בתחום האנרגיות המתחדשות, שיסייעו להעלות את היעד הישראלי לקראת ועידת האקלים בגלזגו, בשל דחיפות וחשיבות המאמץ העולמי המשותף.

זנדברג הביעה עניין במעורבות אמריקנית ביצירת שיתופי פעולה אזוריים בקידום המאבק במשבר האקלים, ובפרט בקידום פיתוח אנרגיות מתחדשות, כמו גם בנושאי חדשנות אקלימית, מים, חקלאות וביטחון מזון.

השניים דנו גם באתגרים והמטרות המשותפות של המדינות במאבק במשבר האקלים, ובהשתתפותה של ישראל בוועידת האקלים בגלזגו בנובמבר הקרוב. הם הביעו את מחויבות המדינות למאמץ הגלובלי להפחתת פליטות גזי החממה, והעמידה ביעד המשותף של מניעת חציית רף ההתחממות הגלובלית ביותר ממעלה וחצי צלזיוס.

"שמחתי לשוחח עם השליח המיוחד ג'ון קרי שיחת עבודה מצוינת, בה דיברנו על האתגרים הגלובליים והישראליים במאבק במשבר האקלים. לישראל יש תפקיד חשוב בחדשנות אקלימית וכן ביכולת לקחת חלק בשיתופי פעולה אזוריים, במעורבות ארה"ב. ישראל עולה מדרגה במאבק שלה במשבר האקלים ובמחויבות הבינלאומית שלה בנושא. אני מודה לשר החוץ יאיר לפיד, ולמשרד החוץ, על תיאום השיחה", סיכמה השרה.