ליצמן: סילמן הקליטה ח"כים עבור חדשות 12ערוץ כנסת

בליכוד מיישרים קו עם המפלגות החרדיות וטוענים כי מעתה ינתקו מגע עם יו"ר הקואליציה ח"כ עידית סילמן שהואשמה על ידי ח"כ יעקב ליצמן שהקליטה חברים באופוזיציה.

"המעשה שעשתה ח"כ עידית סילמן הוא חצייה של קו אדום ביחסים בין חברי הכנסת והולכת שולל חמורה. כבר אמר בעבר יו"ר הכנסת מיקי לוי על מעשה דומה: 'מה אני אצלך בחדר חקירות ? תתביישי! מקליטה ומעבירה לצלמים ? לאן התדרדרנו?'".

"לפיכך, האופוזיציה מנתקת כל מגע עם יו"ר הקואליציה שחטאה לתפקידה. הפגיעה בכבודה של הכנסת הוא בלתי נסבל ויש לעצור את ההידרדרות המסוכנת אליה מובילה אותנו ממשלת לפיד בנט שיצרה כל כך הרבה תקדימים בביזוי בית המחוקקים", אמרו בליכוד.

מוקדם יותר היום, ליצמן האשים כי יו"ר הקואליציה חברת הכנסת עידית סילמן מסיעת ימינה מקליטה חברי כנסת מהאופוזיציה כדי להעביר את ההקלטה לתקשורת.

"הסתובבה כאן עידית סילמן עם הקלטה בכיס נגד החברי כנסת עבור ערוץ 12 והקליטה את כל חברי הכנסת במליאה. זה פשע. אני וגפני הגשנו תלונה ליו"ר הכנסת והוא הפסיק את זה. אבל איך מסתובבת כאן ח"כית בכירה ומקליטה ח"כים? זה נורא ואיום. ויותר חמור - לחברי הקואליציה היא גילתה שהיא מקליטה ואז הם דברו יפה ולחברי האופוזיציה היא תקפה. בושה מה שקורה כאן. בבניין אי אפשר לדבר כבר".

בניגוד לטענות ליצמן, התברר כי סילמן היתה באמצע צילומי כתבה לחדשות 12. הכתבת דפנה ליאל הגיבה לליצמן: ''איזה קשקוש. צילמנו את עידית סילמן כשהיתה חייבת לרוץ להצבעה. היא סגרה את המיקרופון ונכנסה למליאה''.