ד"ר חגי אמיר, מנהל המרכז הרפואי לשיקום לוינשטיין
ד"ר חגי אמיר, מנהל המרכז הרפואי לשיקום לוינשטייןצילום: עופר עמרם

ד"ר חגי אמיר, מנכ"ל המרכז השיקומי בית לוינשטיין, זוכה בפרס ירושלים לבריאות על שנים של מסירות נפש למען בריאות העם במדינת ישראל. המרכז הרפואי לשיקום בית לוינשטיין שתחת ניהולו מצליח לטפל באנשים שתפקודם נפגע במהלך החיים מסיבה כלשהי, לשפר את מצבם ולהחזיר אותם לתפקוד אופטימלי בבטיחות וביעילות.

זיכרון ילדות

כשהייתי בן שבע עשרה חשבתי שאלך להיות מהנדס אווירונאוטיקה. את כל הלימודים שלי כיוונתי לזה, וכך גם שעות הפנאי. למדתי מתמטיקה ופיזיקה, אווירודינמיקה ומטאורולוגיה. כל מה שצריך כדי להמשיך ולהיות מהנדס. חלק מהפעילויות שלי היו גם בגדנ"ע, שם למדנו גם עזרה ראשונה. היינו מארחים בני נוער שהגיעו מארצות הברית שהיו אצלנו כבני בית. יום אחד התארחה אצלנו אחת הבחורות האמריקאיות וסיפרה שהיא נקעה את הרגל. בדקתי לה את הרגל וקיבעתי אותה, והיא הסתכלה עליי ואמרה: "אתה יודע? אתה יכול להיות רופא נפלא". באותו רגע נדלקה לי נורה וידעתי שזה הייעוד שלי ולשם אני הולך. באותו שבוע שיניתי את טופסי ההרשמה לאוניברסיטה וכיוונתי את הכול לרפואה. נרשמתי לאוניברסיטת בן גוריון והייתי שם במחזור הרביעי. יחד עם הפקולטה והסטודנטים הראשונים בנינו את בית הספר לרפואה.

מנוע לעשייה

ההורים שלי. שניהם אנשי חינוך, אוהבי אדם ואוהבי ישראל. כל העשייה שאני עושה זה ממה שראיתי ואני עדיין רואה אצל אמא שלי, פנינה אמיר. כל החיים שלהם הם נתינה ועשייה למען האדם באהבת אדם אדירה. את הדבר הזה הם הנחילו לי ואת זה אני מנחיל לכל מי שנמצא סביבי. אהבת אדם ונתינה אינסופית. כמה שיש לך - תיתן. מה שאתה מחזיק לעצמך ילך איתך לקבר, אבל מה שאתה נותן - נשאר כאן לעד. הנתינה שלנו לכל מי שסובב אותנו, לכל מי שצריך – אבי, אברהם שאול אמיר ז"ל היה אומר: 'הקב"ה מביא כל אחד לעולם הזה עם מתנה, התפקיד שלנו הוא לחלק את המתנה הזאת. אם אתה שומר אותה לעצמך היא הולכת איתך לקבר'. זה גם מה שמוביל אותי היום בחזון שיש לי במרכז הרפואי לשיקום בית לווינשטיין שאני מנהל. החזון ששמתי לעצמי הוא ולקדם ולהוביל את השיקום במדינת ישראל. לא לקדם את לוינשטיין או את קופת חולים כללית, אלא לקדם את השיקום במדינת ישראל. הידע והמקצוענות אסור שיישארו כאן והם חייבים להיות מופצים לכל עבר ובכל מוסד שיקומי, כדי שכמה שיותר אנשים ייהנו מהם.

רגע של נחת

אני גאה בילדים שלי. ברוך ה' יש לי שבעה ילדים, והדבר שאומרים עליהם הוא שרואים שהם באים מבית טוב. רואים שהם בני אדם, וזה הדבר הכי חשוב. זה יעשה יותר וזה יעשה פחות, אבל אם הוא רואה את השני ויודע שיש מקום שהוא צריך להגיע אליו ולתת, הוא יהיה שם והוא ייתן את הכי טוב שאפשר. הילדים שלי הולכים בדרך הזאת, וכשאני רואה איך הם התפתחו ואיך הם פועלים כל אחד במקומו למען הזולת, אין דבר שמעורר בי גאווה יותר מזה.

חלומות לעתיד

לראות את המשך ההצלחה בכל מה שאנחנו עושים ובפעילות הענפה שלנו בבית לוינשטיין. לקדם את החזון ולראות את הילדים שלי נשואים עם נכדים ועם נינים אי"ה, ולהמשיך עם הצאצאים שלי את המורשת של ההורים.