שקיעה בגן הלאומי אפולוניה
שקיעה בגן הלאומי אפולוניהצילום: אתי נפרין\רשות הטבע והגנים

החופש הגדול בעיצומו והשבועות הקרובים הם הזדמנות למשפחות לנצל את הזמן לבילויים בטבע הישראלי, ואם תרצו לשלב את זה עם חוויה משפחתית, מורשת ישראלית ונופים עוצרי נשימה אז אתם במקום הנכון.

רשות הטבע והגנים כמו בכל קיץ מפעילה בעשרות אתריה שורה של פעילויות מיוחדות לקיץ, ובנוסף החליטה בתקופה זו להרחיב את שעות הפעילות בעשרות שמורות וגנים לאומיים נבחרים כדי לאפשר לציבור המטיילים להמשיך ולטייל בשעות הנעימות של היום, שעות אחה"צ והערב, וליהנות ממגוון פעילויות לכל המשפחה בשעות נוחות.

רוב הפעילויות הן ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר (אלא אם צוין אחרת) וחינם למנויי מטמון. יש להירשם מראש במערכת ההזמנות באתר רשות הטבע והגנים, שם ניתן למצוא פרטים מלאים על הפעילויות, האתרים ושעות הביקור.

בואו ליהנות מהטבע בשמורות ובגנים הלאומיים

סרט בטבע בגן לאומי יחיעם
סרט בטבע בגן לאומי יחיעםצילום: שרון גולדזון רשות הטבע והגנים

בין הפעילויות בשעות הערב:

סרטים בטבע

אם אתם מאוד רוצים לצאת לטבע אבל קשה לנתק את הילדים מהמסך אז למה שלא פשוט תביאו אותם לטבע כדי שיצפו במסך? בגן לאומי מבצר יחיעם (ימי חמישי, 5.8, כ"ז אב ו-12.8, ד' אלול) תוכלו להגיע לסיור ערב מודרך בו תפגשו דמויות הקשורות למבצר ותסיימו את הסיור על מרפסת משגעת עם הקרנה של סרט עלילתי מפעים וייחודי.

אם תגיעו לגן לאומי מבצר נמרוד (ימי חמישי, 19.8 י"א אלול ו-26.8, י"ח אלול) תוכלו ליהנות מסיור מרתק במעברי סתרים, אולמות מרשימים, מגדלי שמירה ומאגרי מים שיחזירו אתכם לאווירת ימי הביניים, ולסיים את הסיור במרפסת משגעת ובהקרנת סרט עלילתי ירוק במיוחד.

הסרטים בהזמנה ובתשלום מראש דרך מערכת תיאום הביקור באתר.

 

בגן לאומי בית גוברין, תציג להקת המחול ורטיגו תערוכת וידאו ארט ייחודית על קירות חלליה יוצאי הדופן של מערת הפעמון. התערוכה תיפתח ביום חמישי (5.8, כ"ז אב) ותהיה פתוחה לקהל בכל אוגוסט בימים שלישי, רביעי, חמישי ושבת בשעות 18:30–22:00. כניסה אחרונה לתערוכה בשעה 21:00.

שקיעה בגן הלאומי אפולוניה
שקיעה בגן הלאומי אפולוניהצילום: אתי נפרין\רשות הטבע והגנים

בואו ליהנות מהטבע בשמורות ובגנים הלאומיים

בגן לאומי אפולוניה תוכלו ליהנות מחוויות עד שעות הערב המאוחרות, כאשר המקום ייפתח מדי יום החל מהשעה 8:00 ועד 22:00. נוסף על הבריזה, הנוף, השקיעה, השקט של הלילה והשביל המואר והמונגש אתם מוזמנים להוסיף לטיול עוד חוויה אחרת בכל יום ולבנות מזכרת משפחתית משותפת. בין הפעילויות שניתן למצוא באתר על פי ימים בשעות הערב: כתבי חידה משפחתיים (בימי שני), מפגש עם שחקן בתפקיד ארכיאולוג (ימי שלישי), 4 סיורים מודרכים מותאמים לכל המשפחה (ימי רביעי) והרצאה דינמית ומרתקת לכל המשפחה עם אביזרים ותלבושות על העיר הצלבנית שפעלה במקום בימי הביניים (ימי חמישי).

שקיעה במגדל צדק
שקיעה במגדל צדקצילום: גלעד טופז

עוד אתר שתוכלו לבלות בו בשעות הערב הנעימות הוא גן לאומי מגדל צדק שנפתח מחדש לא מזמן אחרי שיפוץ נרחב, ובו בימי רביעי במהלך חודש אוגוסט ימתינו לכם צמד מוזיקאים, זמרת ונגן ליווי, וינעימו את ביקורכם במצודה במופע ייחודי של מוזיקה קלאסית בשילוב מוזיקה יהודית מזרחית אומנותית פרסית ותימנית. בנוסף תוכלו גם להצטרף לסיורים מודרכים ללא תשלום בגן הלאומי. סביב ובתוך המצודה.

אם תרצו ליהנות משקיעה מרהיבה בנוף מדברי על רקע צלילי נבל, תגיעו לגן לאומי עבדת (שלישי, 17.8, ט' אלול) לפעילות חוויתית לכל הגילאים וסיור בשעות הנעימות בערב במדבר.

ואם אתם רוצים לשלב גם מסורת ומורשת יהודית בטיול, תגיעו לגן לאומי ציפורי, בירת הגליל בתקופת המשנה והעיר בה התהלכו רבי יהודה הנשיא וחכמי הסנהדרין. האתר יהיה פתוח כל משך אוגוסט עד השעה 21:00. בימי ראשון בשעה 18:30 ניתן יהיה להצטרף לסיור מודרך שכולל ירידה לבטן האדמה, הליכה במנהרה לאור פנסים ותצפית נוף מבמת התיאטרון הרומי במקום.

כוכבים בחניון חאן בארות
כוכבים בחניון חאן בארותצילום: יוליה חייבלייב רשות הטבע והגנים

ליל מטאורים

כמדי קיץ, גם השנה במהלך סופ"ש אחד באוגוסט השמיים יתמלאו במטרי מטאורים מדהימים, ואם תגיעו לנקודות חושך ייחודיות תוכלו לצפות בתופעה המרהיבה הזו שתאיר את השמיים. רוב הפעילויות תתקיים בשבוע השני של חודש אוגוסט והשיא בערב חמישי 12.8, ד' אלול . הפעילויות יתקיימו בשלל אתרים של רשות הטבע והגנים, תוכלו להגיע וליהנות מכך.

בחניון הלילה בגן לאומי כוכב הירדן המטאורים יאירו את שמי העמק, ותוכלו שם לצפות יחד עם מדריך מומחה לאסטרונומיה, וכן לצפות ברקיע דרך טלסקופ וגם לסייר במבצר לאור תאורה ייחודית.

בחניון הלילה בחאן הנבטי בממשית תתקיים הדרכה מרתקת על היווצרות הכוכבים, על מטר הפרסאידים ועל זיהוי כוכבים בשמיים. לאחר ההסבר תוכלו לצפות בעצמכם דרך טלסקופים בכוכבי הלכת, ובמופע המרשים שהגלקסיה ארגנה לכם.

בחניון הלילה תל ערד תוכלו ליהנות מליל כוכבים בלתי נשכח ומפעילות ייחודית שתכיר לכם את כוכבי הלכת. בחניון הלילה חי בר יוטבתה יתקיימו הדרכות והסברים בנושאי הכוכבים, ואם תקדימו ותגיעו בשעות היום תוכלו גם להכיר מקרוב את חיות הבר ולסייר במקום.

בואו ליהנות מהטבע בשמורות ובגנים הלאומיים

גן לאומי מצדה
גן לאומי מצדהצילום: מנו גרינשפן

בחניון הלילה מצדה מערב תוכלו לשלב עם הצפייה בשמיים גם ארוחה טובה כאשר במקום תתקיים סדנת בישול פויקה.

ומעבר לליל המטאורים, תוכלו ליסוע דרומה עד לחניון הלילה הר יהורם הסמוך לאילת (ימי שלישי, 3.8, 17.8, כ"ה אב, ט' אלול, וימי שני, 9.8, 23.8, א' אלול, ט"ו אלול) וליהנות משמורת טבע עם נופי סלעי גרניט ואבני חול אדומות שמשמשת תפאורה מרהימה למפרץ אילת בשעות היום וגם בשעות הלילה החשוכות בהן תוכלו להצטרף לתצפית אסטרונומית מרהיבה בלילה של כוכבים במדבר, פעילות זו בתשלום, ומומלצת לכל המשפחה.

 

נושמים תרבות בשעות אחר הצהריים והערב

בעקבות ההצלחה הגדולה בקיץ הקודם ובפסח, מפעל הפיס ורשות הטבע והגנים חוזרים עם יוזמת "נושמים תרבות" גם בקיץ הזה, עם מופעי מוזיקה ואמנות באוויר הפתוח לכל המשפחה במבחר גנים לאומיים בשעות אחר הצהריים והערב .המיזם שיתקיים בשבועיים האחרונים של אוגוסט, יספק תעסוקה למאות להטוטנים, שחקנים, אומני קרקס, זמרי/ות אופרה, נגנים ועוד, שיופיעו בשבילי הטיול בגנים לאומים נבחרים, תוך יצירת רצף של אמנים ממגוון תחומים אותם יפגשו המבקרים לאורך מסלולי הטיול בגן הלאומיים.

המופעים יתקיימו בימי שלישי עד חמישי, 17-19 ו-24-26 באוגוסט (ט'-י"א, ט"ז-י"ח באלול) בגן לאומי מבצר יחיעם, גן לאומי ציפורי, גן לאומי עין חמד, גן לאומי ירקון מתחם תל אפק, פארק (גן לאומי) הרדיון וגן לאומי תל אשקלון.

בואו ליהנות מהטבע בשמורות ובגנים הלאומיים

גן לאומי ירקון-אפק
גן לאומי ירקון-אפקצילום: מנו גרינשפן