משה ליאון
משה ליאוןצילום: ראובן קופיצ'ינסקי

ברוכים הבאים לירושלים. אנו שמחים לשוב ולארח את ועידת הקיץ של כנס ירושלים, מסורת חשובה המהווה הזדמנות לדיון ולהעמקה בסוגיות הנוגעות לכולנו: יהדות, חברה, כלכלה, ובעיקר האופן שבו כל אלו משתלבות בשגרה העכשווית והעתידית של חיינו.

גם אנחנו, בירושלים, עוסקים בסוגיות הללו כל העת והן משקפות במידה רבה גם את האופן שבו מתעצבים בימים אלו פניה של ירושלים.

התמורות שאנו מובילים בירושלים נועדו לשמור על יופייה ואופייה הייחודיים של העיר, ולשלב בחוכמה ובראייה רחבה חדש וישן, היסטורי ועדכני, וזאת במטרה להבטיח כי ירושלים תהיה לא רק הגדולה בערי ישראל אלא גם הטובה שבהן.

תוצאותיה של המהפכה שפוקדת את עירנו ניכרות בכל רחבי העיר. הנשכרים העיקריים ממנה הם כמובן תושבות ותושבי ירושלים, בני כל השכונות, המגזרים והדתות. כל הבא בשערי העיר, ובוודאי תושביה, יכול להבחין כי רחובות העיר נקיים יותר והגנים הציבוריים, הגינות והכיכרות מטופחים יותר ופרחוניים יותר.

מעל פני הקרקע ומתחתיה, ממערב ועד מזרח, ובהשקעה של מיליארדי שקלים, אנו מובילים שורה ארוכה של תוכניות לשיפור פני העיר ומעצבים מחדש את חזותה ועתידה לשנים קדימה. כאשר יושלם מימושן של תוכניות אלו בשטח ניהנה כולנו מעיר ירוקה יותר, נגישה יותר ומתקדמת יותר, עם אפשרויות דיור מגוונות ועם תשתיות איתנות המותאמות לצרכיה העתידיים.

משאבים חסרי תקדים בהיקפם – כשליש מתקציבה השוטף של עיריית ירושלים - מושקעים בחינוך. באמצעותם נבנו מאות כיתות חדשות, נפתחו בתי ספר, הורחבו ושופצו מאות מוסדות, גני ילדים ומגרשי ספורט. כל אלו, לצד השקעה נרחבת בהעשרת פעולות התרבות והפנאי לרווחת כל תושבי העיר, כבר נותנים את אותותיהם, כאשר יותר ויותר משפחות צעירות בוחרות לקבוע את ביתן בירושלים, ואנו גאים במגמה זאת ועושים הכול להעצמתה.

אני מאחל לכם, באי הוועידה, ימים מלאי תוכן ומחשבה, ומזמין אתכם לשוב ולבקר בירושלים וליהנות מנופיה ומאתריה שאין עוד כמותם.

משה ליאון

ראש העיר ירושלים