ישיבת מרכז הרב
ישיבת מרכז הרבצילום: אביתר פייזוב

בכירים בעולם הישיבות הציוניות חוששים מקיצוץ דרמטי בתקציב הישיבות, העומד נכון להיום על למעלה ממיליארד שקלים.

בישיבת הממשלה הקרובה צפויים השרים לאשר את סעיפי תקציב המדינה. משם יגיע התקציב לחקיקה בכנסת שצריכה לאשר אותו במסגרת חוק התקציב.

לערוץ 7 נודע כי כעת מתקיים משא ומתן על תקציב הישיבות ועשוי להיות קיצוץ מסויים בתקציב. גורמים בממשלה מסרו לערוץ 7 כי "ההערכה היא שלא יהיה קיצוץ משמעותי".

בהודעה ששלח ראש מטה איגוד ישיבות ההסדר, אורי פינסקי, בקבוצת וואטסאפ פנימית למנהלי הישיבות הוא כתב: "התקציב הולך לעבור בממשלה. לפי כל האינדיקציות שלנו אין בו את הסכום של 1.24 מיליארד לישיבות, כלומר קיצוץ של לפחות שליש בתקציב השוטף".

פינסקי קרא לחבריו להפעיל לחץ על ראש הממשלה נפתלי בנט וחברי מפלגת ימינה שיפעלו למען תקציב הישיבות. "זה הזמן להפעיל את כל הלחץ האפשרי בנושא", הוסיף. "מול ראש הממשלה שיעמוד על כך שהתקציב לא יפגע. מול ניר (ח"כ ניר אורבך, י"ג) ואחרים להפעיל לחץ כבד עד כדי להתנות את ההצבעה על התקציב בכך".

ח"כ צבי האוזר עם יאיר לפיד ונפתלי בנט
ח"כ צבי האוזר עם יאיר לפיד ונפתלי בנטצילום: דוברות הכנסת

לפני כשבועיים נערכה ישיבת חירום של נציגי מועצות ראשי ישיבות ההסדר ורבני איגוד הישיבות הגבוהות, בעקבות חשש מ''כרסום'' בתקציב הישיבות.

בפגישה השתתפו הרב חיים דרוקמן, הרב זלמן מלמד, הרב יעקב שפירא, הרב יהושע מגנס, הרב שלמה רוזנפלד, הרב חננאל אתרוג והרב אייל גריינר.

בתום הישיבה יצאו הרבנים בקריאה: ''מדינת ישראל ביתה של האומה הישראלית ומשכך גם של תורת ישראל. ערך לימוד התורה הוא ערך לאומי ומדינת ישראל הכירה בכך גם בספר החוקים שלה''.

הרבנים פנו לראש הממשלה נפתלי בנט, ''אנו קוראים לממשלת ישראל ולראש הממשלה לעשות את כל הנדרש בכדי לשמור על תקציב הישיבות כולן, ובכך לממש את זכות האומה הישראלית לשמור על קיומו של עולם התורה''.