גלעד ארדן
גלעד ארדןצילום: שחר עזרן

שגריר ישראל בארה"ב ובאו"ם גלעד ארדן נאם היום (ד') בדיון בנושא המזרח התיכון במועצת הבטחון של האו"ם.

"ישראל יחד עם יותר ויותר מדינות ערב מתונות פועלת להתקדם מעבר לשנאה, חוסר היציבות והקיצוניות, לעבר עתיד של דיאלוג, סובלנות ושלום. עתיד בו שיתוף הפעולה מחליף את הסכסוך, ודיאלוג מכבד מחליף סכסוכים אלימים. למרבה הצער, ארגוני טרור כמו חמאס, ומשטרים רדיקליים כמו איראן, מתנגדים לחזון הזה של עתיד טוב יותר.

''הם נלחמים לשמור על המזרח התיכון תקוע בעבר, בעידן חשוך של סכסוך. עבר בו גורמים קיצוניים שולטים בשיח הבינלאומי, עבר של דמוניזציה נגד ישראל", אמר ארדן.

השגריר הזכיר כי בחודש מאי השנה, חמאס שיגר אלפי רקטות נגד מיליוני אזרחים ישראלים. ''מי שמבין באמת את המזרח התיכון יודע שזו הייתה תגובה להחלטת הרשות הפלסטינית, לבטל שוב בחירות שתוכננו.

''חמאס ביקש להגדיל את כוחו הפוליטי והפופולריות שלו ברחוב הפלסטיני, על חשבון הרשות הפלסטינית, וחיפש תירוץ לתקוף את ישראל. חיפש ומצא, תירוץ חלש מאוד.

''הרשו לי לשאול אתכם- האם אי פעם תקבלו נרטיב של ארגון טרור מוכר כתירוץ מוצדק לירי של אלפי רקטות לעבר אזרחי המדינות שלכם? לעבר הבירה שלכם? ברור שלא".

השגריר הוסיף "אל תטעו, המחיר של הכניעה לקיצוניים במזרח התיכון ולאלו שמתנגדים לשלום ורוצים להשאיר את האזור תקוע בעבר - הוא עצום, לא רק לסכסוך הישראלי-פלסטיני.

''בעוד איראן מתכננת לחטוף את מבקריה במערב, היא כבר הצליחה, באמצעות ארגון הבת שלה חיזבאללה, לחטוף את העם הלבנוני, תוך שהיא לועגת להחלטה 1701 ולכוח יוניפי"ל. על המועצה לנצל את ההזדמנות של חידוש מנדט יוניפי"ל בחודש הבא להגביל את פעילות הטרור של חיזבאללה בדרום לבנון בכך שתבטיח כי ליוניפי"ל יהיו את הכלים, הסמכות והנחישות למלא את המנדט שלה".

"כאשר מועצת הביטחון לא נוקטת בפעולה נחרצת נגד מפרי זכויות האדם הקשים בעולם כמו איראן וסוריה, ובמקום זאת בוחרת להתעסק רק במדינה היהודית היחידה בעולם, אין פלא שחברות כמו בן אנד ג'ריס ויוניליוור מרשות לעצמן לבדל את ישראל ולהחרים אותה. לאור הסטנדרט הכפול הזה, הטענות של גופי האו"ם ושל חברות כמו בן אנד ג'ריס שהם מונעים על ידי אידיאליים נשגבים וסטנדרטים אובייקטיבים נמסות כמו גלידה בשמש קיצית.

''ארגון כזה או אחר ואפילו מועצת הביטחון של האו"ם לא יכולים לערער את הקשר בן אלפי השנים בין העם היהודי לבירתו הנצחית ירושלים. תחת כל חופה בחתונה יהודית, בכל מקום ברחבי העולם, מבטיחים לזכור את ירושלים. תמיד נקיים את ההבטחה הזו".

השגריר ציין בנוסף "הגישה הזו, של העדפת שנאת ישראל על פני עזרה לפלסטינים, הובילה להחלטה המבישה של הרשות לסרב להצעת ישראל להעביר מעל מיליון חיסונים לקורונה שיכלו להציל חיים.
שוב, הרשות העדיפה את שנאתה לישראל על פני חייהם ורווחתם של בני עמה. הרשות טענה כי סירובה נובע מתאריך התפוגה של החיסונים, אבל טענה זו הייתה חסרת בסיס, וההוכחה היא שישראל חתמה אז על הסכם דומה עם דרום קוריאה. אני מניח שסטנדרט הבריאות של דרום קוריאה נמוך מדי עבור הרשות הפלסטינית...".