פרופ' חזי לוי
פרופ' חזי לויצילום: Flash90

לא מעט ביקורת נשמעת בציבור נגד ד"ר שרון אלרעי-פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור, ועל-פי דיווחים גם בקבינט הקורונה תוקפים אותה.

פרופסור חזי לוי, מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר שסיים את תפקידו לפני שבועות ספורים, הגן עליה בתוקף בראיון ב-103FM. "שרון עזבה את אזור הנוחות שלה לפני כשנה כשקראתי לה כמעט באישון לילה למשרד הבריאות וביקשתי ממנה שתבוא ותיקח את המקל הקשה הזה שנקרא בריאות הציבור בעידן המגיפה. היא נענתה ובאה למחרת בבוקר. היא מאוד מקצועית ונאמנה למקצוע. זה מצער מאוד שאנשי משרד הבריאות שעושים את כל מה שהם עושים בצורה נאמנה משמשים מטרה לחיצים. התסכול מהמחלה הורג את השליח".

עוד הביע כעס נוכח ההתקפה על גורמי הבריאות המקצועיים לאור ההחלטות הקשות שהם נאלצים לקבל בהתמודדות עם המגיפה. "בסופו של דבר צריכים לזכור שתפקידנו זה להביא את האמת הכי אמיתית ושקולה שנבדקה לשולחן הקבינט, לשבת שם מול שרים שיטענו אחרת זה יותר מלגיטימי בשלטון דמוקרטי, ואז לקבל את ההחלטות. מי שחושב שזה היה קל לנו לבוא אז ולדבר על סגר, כאילו אנחנו לא מבינים מה זה ולא מבינים את השבר, את ההשלכות הכלכליות, הבריאותיות, הנפשיות, החינוכיות, כאילו זה מה בכך – זה פשוט חטא לאמת".

"כולנו חשבנו שסיימנו עם הקורונה ולפתע המציאות טפחה על פנינו ואנחנו כבר עם 150 קשים ועם 2200 מאומתים ביום, זה לא נוח לאף אחד. גם לנו. זה גורם להרבה התלבטויות", הוסיף.

בהמשך התייחס לסוגיית החיסון השלישי לבני 60 ומעלה: "ידוע שבכל החיסונים הרמה של הנוגדנים הולכת ויורדת עם הזמן ונותנים בוסטר. אנחנו לא נותנים שפעת פעם בשנה? או בוסטר לחיסונים אחרים שמחזק את האפקט? אז על זה מדברים, לא על חיסון המוני לכולם אלא להתחיל עם הקשישים, המבוגרים, אלה שהחיסוניות שלהם ירודה".

הוא הגיב לטיעונים שכנגד, לפיהם מסוכן לחסן כאשר הנושא לא נבדק ואושר על ידי ה-FDA: "כל מה שעשינו עם הקורונה זה דברים עם אחריות עצומה. זה שהתחלנו לחסן ראשונים בעולם בינואר, זה לא סיכון? כל דבר זה סיכון. לכן כשאנחנו נמצאים במקום שאנחנו נלחמים במגיפה שיש בה סכנה לתחלואה המונית, לחולים קשים, למאושפזים, לנפטרים, לעומס רב על מערכת הבריאות – לקחנו סיכונים, אבל אחרי התייעצות עם מומחים רבים".