יפעת שאשא ביטון
יפעת שאשא ביטוןצילום: Gili Yaari/Flash90

ראש הממשלה נפתלי בנט ושרת החינוך יפעת שאשא-ביטון, ניהלו שיחה מתוחה, זאת על רקע המתקפות מכיוונה של השרה על בכירי משרד הבריאות - ובהם ד"ר שרון אלרעי-פרייס - כך חשף הפרשן עמית סגל בחדשות 12.

על פי הדיווח, במהלך השיחה, שהתקיימה השבוע לאחר דיון שכונס בנושאי חינוך ופתיחת שנת הלימודים, זימן רה"מ בנט את השרה שאשא-ביטון לשיחה ואמר לה: "די להתייחס בסגנון הזה למשרד הבריאות ולגורמי המקצוע". השרה, מצדה, השיבה לו: "עם כל הכבוד, יש לי דעה משלי".

שאשא ביטון הכחישה בראיון את הדברים. "בתחושה שלי, אנחנו חיים בשני יקומים מקבילים. בתיאור השיחה עם ראש הממשלה הגענו לשיא חדש. מדובר בשיחה שלא הייתה. מתמללים תמלול שלא היה. לא היה מה שהוצג כאן, לא היו התרחישים שמצוינים כאן לגבי דיוני הקבינט, אני לא מכירה דיוני קבינט שבהם נאמרו הדברים כפי שהם הוצגו".

השרה הבהירה שהשיחה שהתקיימה בינה לבין בנט היתה שונה לגמרי. "היינו בדיון אצל ראש הממשלה יחד עם משרד הבריאות שבו הצגנו מתווה חינוך שאושר על ידי ראש הממשלה. לאחר מכן, קרא לי ראש הממשלה לחדר לדבר איתי על האחד בספטמבר ולאילו בתי ספר אנחנו הולכים ואם יש תוכנית שאני הכנתי".

שאשא-ביטון טענה שמדובר בספינים מצד האופוזיציה. "ראיתי את הדיווח שראש הממשלה בנט לא יודע לנהל ממשלה ועל כך שאני מכחישת קורונה. זה יותר נראה לי כמו תדרוכים של האופוזיציה, זה שיח שאני שומעת בעיקר מחברי כנסת באופוזיציה - ואני לא שומעת את זה מחבריי. אנחנו עובדים ביחד".

השרה תקפה את האפשרות שתלמידים יחוסנו בבתי הספר. "אנחנו 35 ימים לפני פתיחת שנת הלימודים – תחסנו. מישהו מפריע לחסן ולעשות קמפיין הסברה ולעודד את החיסונים? האסטרטגיה של חיסונים זו אסטרטגיה אחת ואיפה מחסנים זה אסטרטגיה אחרת. אם אנחנו במצב חירום עכשיו- תפעלו עכשיו".

"לעשות את זה בבית הספר - זה פשע מבחינתי. אנחנו מדברים על ילדים ששנה וחצי ישבו בבית ונמצאים במצוקה רגשית. זה שיח מאוד רגיש ועל יצירה של חרמות ושמפעילים לחץ על הילדים. אנחנו מעמידים את הילדים בסיטואציה בלתי אפשרית. עם כל הרצון שלנו לנצח את המגפה ואנחנו יודעים שהחיסון אפקטיבי ויעיל ושזה חשוב שזה יקרה, צריך לראות איך עושים את זה בצורה נכונה".