מודאג. פרופ' רביד
מודאג. פרופ' רבידצילום: דוברות מעייני הישועה

פרופ' מוטי רביד מאוניברסיטת תל אביב תומך במתן המנה השלישית של החיסון נגד קורונה.

בראיון ל-103FM אמר רביד, "אנחנו עוסקים במגפה וכל היסוס שלנו עולה בתחלואה, בתמותה וחולים קשים. אם היינו מחסנים יותר מהר היינו נראים יותר טוב. אנחנו לא צריכים להיות בתלות ב־FDA הגיע הזמן שנחליט בעצמנו. אנחנו מעצמה מבחינת בריאות, אנחנו גם מעצמה מבחינת קורונה. אנחנו המדינה היחידה בעולם שיש לה מערך מחשוב מלא, שכל נתון קיים ואפשר לעשות אנליזה מהירה ואמינה, ועושים את זה, של הנתונים. לכן אחת הסיבות למה חברת פייזר כל כך מיהרה לתת לנו את החיסונים, היא שאנחנו מעבדה שממנה אפשר ללמוד הרבה מאוד".

הוא הדגיש כי בניגוד לביקורת כלפי גורמים במשרד הבריאות הזורעים פחד בקרב הציבור, "אנחנו לא בפאניקה בכלל. יש מחקר חדש משיבא, שמראה יפה מאוד שאותם אנשים שקיבלו חיסון שלישי, הנטייה שלהם למחלה קשה נמוכה יותר והם נדבקים ומדביקים פחות". באשר לתופעות לוואי אפשריות של החיסון, אמר: "תופעות לוואי של חיסון זו אגדה שהמציאו כל מיני אנשים. יש תופעות לוואי, אבל יחסית לתועלת החיסון הן זניחות".

"אני חושב שיש לנו מספיק נתונים כדי להצדיק את החיסון השלישי, ואני לא בודד בעניין הזה. זו דעה של הרבה אנשים שצריך לעשות את החיסון השלישי, והוא גם לא מונע חיסון רביעי שיהיה יעיל נגד דלתא אם יהיה כזה. יש די הרבה נתונים שהחיסון השלישי מועיל נגד דלתא. הוא לא מכוון לשם, אבל התחלואה יורדת", הוסיף.

כמו כן, פרופ' רביד טען כי "נוצר פחד מהחיסון הזה שאני לא יודע למה. ילד בן יומו במדינת ישראל מקבל 6-5 חיסונים בבת אחת ולא קורה לו כלום ילד בן 6 מקבל עוד חבילת חיסונים".

באשר לסירובה של שרת החינוך יפעת שאשא ביטון לחסן ילדים בגילי 6 ומעלה במסגרות החינוך, אמר: "זה אחד הדברים שחבל מאוד שהיא נכנסה לתחום הזה, זה לא המקצוע שלה. היא דוקטור לחינוך ואני מכבד אותה, אבל אני לא מבין למה היא נכנסת לתחום מקצועי. יש לנו שרת תחבורה, לא שמעתי שהיא מתערבת באיזה מהירות מותר לנסוע בכביש מסוים. יש דברים שהם מקצועיים טהורים".