הר הזיתים אשתקד
הר הזיתים אשתקדצילום: יח"צ

במועצת בתי העלמין משלימים בימים אלו את ההיערכות לקראת עלייתם של עשרות אלפי מתפללים, שצפויים לפקוד את קברי הצדיקים הטמונים בהר הזיתים ובהר המנוחות במהלך חודש הרחמים והסליחות.

בערב ראש חודש אלול צפויים המונם להגיע לפקוד את הציון של רבה של ירושלים רבי שמואל סלנט, שיום פטירתו חל ביום זה.

ביום ג' אלול יגיעו המונים מבני הציונות הדתית לפקוד את קברו של הרב הראשי הראשון לארץ ישראל, הרב אברהם יצחק הכהן קוק זצ''ל.

עלייה המונית נוספת צפויה ביום ה' באלול יום ההילולא של האדמו"ר משומרי אמונים. מידי שנה גדל מספרם של העולים לציון הקדוש, שנודע כמקום המסוגל לישועות גדולות לכל הנצרכים לכך.

במועצת בתי העלמין עושים את כל ההכנות הדרושות על מנת להנגיש את הדרכים לטובת ציבור המתפללים. לטובת הציבור העולים להר הזיתים עומדת תחבורה מסודרת קו מספר 84 מתחנת הרכבת הקלה בגבעת התחמושת להר הזיתים בתדירות גבוהה.

במועצת בתי העלמין עמלים מול חברת 'אגד' על מנת להרחיב את מסלול הקו על מנת שיצא מן השכונות החרדיות בירושלים להר הזיתים, זאת על מנת להקל על הבאים לפקוד את הקברים בהר הזיתים.

במקביל, ישנה מהפכה נרחבת בתשתיות בדרכים העולות להר המנוחות, מהפכה שהחלה מאז כניסתו לתפקיד של מנכ"ל מועצת בתי העלמין הרב צוריאל קריספל בשיתוף עם המשרד לשירותי דת ועיריית ירושלים.

החזון שמאחורי הפעילות הוא להפוך את הדרכים וסביבת ההר לנגישה יותר, באמצעות סלילת כביש גישה חדש בעלות של מילוני שקלים, שיפור החניה והמדרכות והקמת סככות לטובת המשפחות שעורכות טקסי אזכרה בהר ועוד פרויקטים נוספים שנועדו לשדרג באופן משמעותי את דרכי הגישה להר.

מנכ"ל מועצת בתי העלמין הרב צוריאל קריספל: "מועצת בתי העלמין משקיעה מאמצים מרובים בשיפור הדרכים והעלייה לציונים הקדושים בהר הזיתים והר המנוחות. אני קורא לממשלה, להגדיל את התקציב המיועד לאבטחת העולים להר הזיתים, כדי שעם ישראל יוכל להמשיך לעלות בבטחה לקברי הצדיקים ובני המשפחות הטמונים בהר".

"עם הקמת הממשלה פניתי לשר השיכון זאב אלקין ולשרת הפנים איילת שקד והגשתי להם תכנית שנתית מסודרת לתקצוב עלייה מסודרת של יהודים להר הזיתים. אני מקווה שהשרים יפעלו על מנת שהתקציב לתכנית יכנס לתקציב המדינה החדש".