יונדאי סונטה
יונדאי סונטהצילום: יח"צ

כמו שזה נראה כעת, יונדאי צפויה לסיים גם את שנת 2021 כמותג הנמכר ביותר בישראל ובכך תחתום עשור בהובלת טבלת המסירות ברצף. היצרנית הקוריאנית מציגה ביצועים מרשימים בכל רחבי העולם, עם היצע הכולל דגמים גלובליים וגם כאלה המותאמים באופן ספציפי לדרישות השווקים השונים, בעיקר בארצות הברית ובאירופה.

יונדאי אחראית גם על מספר מהפיכות בשוק הרכב הישראלי. היא הראשונה שהביאה את בשורת רכב הפנאי להמונים עם הדור הראשון של יונדאי טוסון, שהוצע בשנת 2005 במחיר דומה למשפחתית גדולה והצליח לכבוש את לבם של הישראלים. יונדאי i30 שהגיעה לישראל בשנת 2008 הבהירה שהיצרנית מסוגלת לייצר משפחתית קומפקטית ראויה ולימדה את הישראלים שמשפחתית לא חייבת להיות בתצורת סדאן. גרסת הסטיישן שלה זכתה להצלחה חסרת תקדים ופתחה את השער לשלל משפחתיות סטיישן שהגיעו ארצה אחריה. יונדאי איוניק הביאה את הבשורה ההיברידית לקטגוריית המשפחתיות ועל הדרך הצליחה גם לכבוש את טבלת המסירות במשך תקופה לא מבוטלת.

ביונדאי לא נחים לרגע על זרי הדפנה. הם יודעים שהתחרות קשה ועמלים ללא הפסקה על חידוש ועדכון מלאי הדגמים. אחרי שבשנה שעברה הגיעו יונדאי i10, יונדאי סנטה פה ויונדאי פליסייד החדשים, השנה הגיע תורם של יונדאי i20, יונדאי טוסון ויונדאי סונטה הייבריד.

יונדאי i20
יונדאי i20צילום: יח"צ

יונדאי i20 – מכונית סופר מיני מעוצבת

ליונדאי אולי אין מורשת ארוכה בקטגורית הסופר מיני כמו ליצרניות אירופאיות, אך מרגע שנכנסה לסגמנט היא מככבת בראש טבלת המסירות. יונדאי גטס הגיעה לישראל בשנת 2003, כבשה את השוק המוסדי, וסללה את הדרך למחליפתה יונדאי i20.

הדור השלישי של יונדאי i20 הושק השנה בישראל ולטעמנו הוא מציג שינוי תפיסה אצל יונדאי. לא עוד מכונית יעילה ואפרורית אלא מכונית מושכת ובולטת מאוד. זה מתחיל בחזית הנמוכה עם השבכה האגרסיבית והפנסים הנמתחים לאחור, ולא נשכח את הבליטות על מכסה המנוע. מהצד תפגשו בקו מותניים מגולף וקו חלונות ייחודי. הדגמים המאובזרים מציעים גם גג בצבע שחור וחישוקים קלים נאים בצביעה דו גונית. מאחור צמד פנסים המחוברים באמצעות פס תאורה, ופגוש עם דיפיוזר אגרסיבי. תא הנוסעים מציג שפע של אלמנטים מעוצבים דוגמת גלגל הגה עם 4 חישורים, בורר הילוכים מעוצב, ואלמנט עיצובי המדמה המשכיות של פתחי המיזוג. הבחירה בחומרים פשוטים וגוונים כהים יוצרת תחושה זולה בתא הנוסעים.

ליונדאי i20 מנוע טורבו בנזין 3 צילינדרים בנפח 1.0 ליטר עם הספק מרבי של 100 כ"ס ומומנט מרבי של 17.5 קג"מ, המשודך לתיבת 7 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים. התאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש אורכת 11.4 שניות וצריכת הדלק המשולבת נעה בטווח של 16.9 עד 17.5 ק"מ לליטר בהתאם לרמת האבזור.

יונדאי i20 החדשה מוצעת בלא פחות משש רמות אבזור, החל מגרסת הכניסה אינטנס הצנועה למדי שנעדרת אבזור בטיחות מתקדם ומיועדת לשמש בעיקר כרכב צמוד לקציני צה"ל, ועד לרמת האבזור הבכירה סופרים פלוס הכוללת בין היתר תאורת לד מלאה, בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת לניטור שטחים מתים עם תיקון היגוי אקטיבי למניעת כניסה לנתיב חסום, ולוח מחוונים דיגיטלי בגודל 10.25 אינץ'. לכל הגרסאות מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך מגע בגודל 8 אינץ', תמיכה בממשקי Apple Car Play ו- Android Auto, ומצלמת רוורס.

במבחן הדרכים שערכנו, הצליחה יונדאי i20 להרשים אותנו בעיקר בסעיפים החשובים ללקוח הפרטי אנין הטעם. כאמור, העיצוב החיצוני נאה ומצודד, האבזור בדגמים הבכירים נדיב, והתנהגות הכביש מפתיעה לטובה. עם זאת, נוחות הנסיעה נוקשה למדי, בידוד הרעשים אינו מושלם, ואיכות החומרים בתא הנוסעים לא מתעלה. יונדאי i20 מוצעת בשפע גרסאות שיוכלו להתאים כמעט לכל לקוח ומספקות תמורה טובה למחיר, כך שהיא צפויה לשמור על מיקום גבוה בטבלת המכירות בסגמנט.

יונדאי טוסון
יונדאי טוסוןצילום: יח"צ

יונדאי טוסון - רכב פנאי משפחתי ומרווח

יונדאי טוסון הוא אחד הדגמים המזוהים ביותר עם המותג בישראל. הדור היוצא הביא בשורה בתחום המחיר עם גרסת כניסה הכוללת מנוע בנזין בנפח 1.6 ליטרים שהוצעה במחיר מעט גבוה ממכונית משפחתית קומפקטית, ובכך הפך לאחד הדגמים הנמכרים ביותר בישראל. בצמרת טבלת המסירות של רכבי הפנאי הוא ניהל קרב עיקש מול האח מבית - קיה ספורטאז', והצליח למצוא לקוחות רבים בקרב קהל נהגי הליסינג וגם הרכב הפרטי.

יונדאי טוסון הקודם לא היה רכב שנחבא אל הכלים, אבל הדור החדש לוקח את שפת העיצוב הנוכחית של יונדאי צעד קדימה ומציג מראה ייחודי. בחזית גריל ענקי המשלב את תאורת היום שפוצלה ליחידות קטנות ונטמע בתוך השבכה. תאורות האיתות והדרך זכו לאשכול תאורה נפרד בפינות הפגוש. מבט מהצד מחזק את הרושם ומציג אלמנטים של תנועה גם כשהרכב עומד במקום. בתי הגלגלים תפוחים ומעוצבים, וסף החלונות מטפס מאחור בחדות מעלה. עיצוב הזנב מקורי עם סמל מותג בקצה השמשה האחורית. יחידות התאורה האחוריות בולטות ומחוברות באמצעות פס תאורה, והפגוש האחורי נאה ומכיל אלמנט מעוצב שמזכיר את השבכה הקדמית. תא הנוסעים מרשים ואוורירי. מרבית הגרסאות מוצעות עם לוח מחוונים דיגיטלי בעיצוב מינימליסטי ופקדים אלקטרוניים המחליפים את בורר ההילוכים המסורתי.

יונדאי טוסון מוצע עם שתי יחידות הנעה. לגרסת הכניסה מנוע בנזין אטמוספרי בנפח 2.0 ליטרים עם הספק מרבי של 156 כ"ס ומומנט מרבי של 19.6 קג"מ, המשודך לתיבת 6 הילוכים אוטומטית. התאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש אורכת 11.1 שניות וצריכת הדלק המשולבת עומדת על 12.2 ק"מ לליטר.

הגרסאות האחרות מגיעות עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.6 ליטרים עם הספק מרבי של 180 כ"ס ומומנט של 27.0 קג"מ, המשודך לתיבת 7 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים. עם מנוע זה מאיץ יונדאי טוסון מעמידה ל- 100 קמ"ש תוך 8.8 שניות וצריכת הדלק המשולבת נעה בטווח של 13.8 עד 14.05 ק"מ לליטר. בשווקים אחרים מוצע יונדאי טוסון גם עם יחידת הנעה היברידית רגילה ונטענת, ויתכן כי גרסאות אלה יגיעו לישראל בשנה הבאה.

מפרט האבזור מכובד וכל הגרסאות כוללות בין היתר מערכת בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ורוכבי כלים דו גלגליים, מערכת לתיקון סטייה מנתיב הנסיעה, ניטור רכבים בשטחים המתים, מפתח חכם, תאורת אווירה בתא הנוסעים, ומערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 8 אינץ'. הדגמים הבכירים כוללים גם בקרת שיוט אדפטיבית, גג זכוכית פנורמי חשמלי, טעינה אלחוטית לטלפון הסלולרי, ופנסים קדמיים עם תאורת לד עוקבת פניה.

במבחן הדרכים שערכנו התרשמנו מהעיצוב המצודד ומהעובדה כי יונדאי טוסון החדש מציע חבילה מוצלחת נטולת מגרעות בולטות. היצע הגרסאות הרחב מתפרש על פני טווח מחירים הוגן כך שהתמורה למחיר טובה ואנו צופים לדגם הצלחה בישראל.

יונדאי סונטה

בשורה מרעננת הביאה עימה יונדאי סונטה אל סגמנט המשפחתיות הגדולות. הדור היוצא הצליח בעיקר בגלל יחידת ההנעה ההיברידית שהעניקה לו ביצועים טובים וצריכת דלק חסרת תחרות. הדור החדש קיבל את אותה יחידת הנעה מוצלחת, ארז אותה במרכב מושך יותר, והוסיף רשימת אבזור ארוכה במיוחד.

העיצוב הייחודי והמקורי ללא ספק יקלע לטעם האמריקאי. הפנסים הקדמיים מציגים תאורת לד ותאורת יום ייחודית הגולשת אל קצות מכסה המנוע ובולטת במיוחד בחשיכה. הגריל הקדמי הטרפזי רחב ומציג שבכה עם עיטורי כרום, ומתחתיו פס כרום נוסף שנמתח לרוחב הפגוש. מהצד תבחינו בקו המותניים הגולש מעט מטה כשהוא מתחבר לזנב ומחמיא לגג המשתפל לאחור. עיצוב הזנב מקורי עם יחידות תאורה המקיפות את דלת תא המטען וכיתוב שם הדגם לרוחב הדלת. תא הנוסעים מציג מראה מהודר עם דשבורד נמוך המחופה חומר דמוי עור עם תפרים מעוצבים. המסך המרכזי הצף גדול ומרשים וכך גם הקונסולה בין המושבים הכוללת פקד אלקטרוני המחליף את בורר ההילוכים.

יונדאי סונטה מציגה מפרט אבזור עשיר עם שפע מערכות בטיחות מתקדמות, תצוגה עילית על השמשה הקדמית, כוונון חשמלי וחימום למושבים הקדמיים, גלגל הגה מחומם, וילונות גלילה בחלונות האחוריים, תאורת אווירה, וגג שמש פנורמי חשמלי. הגרסה הבכירה כוללת מערך מצלמות היקפי, ריפודי עור, אוורור למושבים הקדמיים, זיכרונות למושב הנהג, ומערכת ייחודית לניטור שטחים מתים המציגה תמונת מצלמה של השטח המת על גבי לוח המחוונים.

יונדאי סונטה היא מכונית מרשימה מאוד. במבחן הדרכים שערכנו לה מצאנו משפחתית גדולה בניחוח יוקרתי עם תג מחיר עממי. היא מאובזרת בנדיבות, מציעה מראה בולט וייחודי, ואווירה מפנקת. אנו ממש לא מופתעים שהיא התברגה בצמרת טבלת המסירות בסגמנט המשפחתיות הגדולות, ונקווה שתקנות הזיהום המשתנות לא יגרמו להתייקרות משמעותית של יונדאי סונטה.