אבי גיל
אבי גילצילום: דובר צה"ל

תת-אלוף אבי גיל הועלה לדרגת אלוף היום (ד') בטקס שנערך בבית "בן גוריון", במחנה "רבין" (הקריה).

אבי גיל מונה לתפקיד המזכיר הצבאי לראש הממשלה, והוחלט להעלותו לדרגת אלוף.

הטקס נערך בראשות שר הביטחון בני גנץ, הרמטכ''ל רב-אלוף אביב כוכבי ובנוכחות חברי פורום מטכ''ל ומשפחתו של האלוף.

״תפקיד המזכיר הצבאי דורש מקצועיות צבאית, והבנה אסטרטגית רחבה. בין השאר, לאור זאת ולאור הצורך שאני רואה במשקל סגולי גבוה יותר למזכיר הצבאי, החלטנו שנכון להעלות את דרגתו לאלוף", סיפר גנץ בטקס.

''יש לי ביטחון גדול ביכולתו של אלוף אבי גיל למלא את המשימה בהצלחה, על בסיס הניסיון והיכולות שהוכיח לאורך שרשרת הפיקוד''.

גנץ הודה לתא"ל אבי בלוט והדגיש כי הוא עובר מתפקיד רגיש, לתפקיד רגיש נוסף, מפקד אוגדת איו"ש, שבו החלטה טקטית יכולה להיות בעלת חשיבות מדינית אסטרטגית, וכי הוא בטוח בהצלחתו, ביכולותיו ובכישוריו להצליח גם בו.

הרמטכ''ל כוכבי אמר בטקס: ״בתפקיד המזכיר הצבאי צריך אנשים נבונים, עם ראייה רחבה, מאוזנים, שקולים ומנוסים. שלושת הקריטריונים המרכזיים של התפקיד הזה הם מקצועיות, ענייניות וממלכתיות. אבי, אתה מצויד בשלל תכונות ונסיון כדי למלא את התפקיד הזה כמו שצריך. אני חושב שגם התפקידים האחרונים שמילאת בהצלחה יתרמו לך לתפקיד זה. אני סומך עלייך ומאחל לך הצלחה רבה״.

האלוף אבי גיל אמר: "היום לפני 31 שנים התגייסתי לצה"ל והתחלתי את המסע המיוחד הזה, שעדיין בעיצומו. כשאדם מחליט לטפס לפסגת הר גבוה, צעדיו הראשונים קלילים, מהירים, נשימותיו קלות. ככל שהוא צובר גובה ומתקרב אל הפסגה, נשימותיו וצעדיו קצרים וטיפוסו הופך איטי.

''כל צעד מחייב מחשבה, בכל צעד מרגיש הוא את כובד האחריות על כתפיו. ביראת כבוד ובתחושת שליחות ואחריות אכנס לתפקיד. אני מתחייב לפעול בענייניות, ביושרה ובממלכתיות. אשאר נאמן לערכי צה"ל שעליהם חונכתי וחינכתי, וכמובן לצו מצפוני, זה שאני מקווה שהביא אותי למעמד מרגש זה", הוסיף.