יאיר גולן
יאיר גולןצילום: Yonatan Sindel/Flash90

בריאיון שהעניק ח"כ יאיר גולן למגזין N12 הוא פורש תפיסת עולם שעשויה לעצבן רבים מבוחרי מרצ וחבריו להנהגת המפלגה.

"אני מתנגד נחרצות לתנועת ה-BDS, שצריך להילחם בה עד חורמה", אומר גולן. "הייתי שמח להוביל בראייה כלל-ממשלתית את המאבק נגדה. יש לה גוונים אנטישמיים מובהקים, אין בה שום איזון בהסתכלות על הקונפליקט הישראלי-פלסטיני באופן אמיתי וכן או רצון לפתור את הבעיה והיא בעיקר רוצה להיכנס בישראל. אני חושב שההחרמה של יהודה ושומרון זו גישה לא נכונה שלא תורמת כלום. לדעתי זו שגיאה להסתמך או לשמוח על לחצים חיצוניים ואפילו מראיית הפלסטינים - התוצאה היא הרסנית".

גולן מתנגד לשימוש במונח "כיבוש", שמופיעה במצע מפלגתו לא פחות מתשע פעמים, "יש למילה הזו קונוטציה של מעשה בוטה, כאילו לקחנו חבל ארץ שאין לנו שום דבר איתו", הוא מסביר. "בסופו של דבר כור מחצבתנו הוא שטחי יהודה ושומרון וירושלים. אני חולם על ארץ התנ"ך, שרוב הסיפורים בו הרי לא קורים במישור החוף, בגליל או בנגב. אני אומר לחבריי בימין, הקשר שלי לכל רגב בארץ ישראל הוא לא פחות משלכם. ברור שיש לי קשר נפשי ורגשי עמוק לשילה, לבית אל וחברון וזה לא מקרי שאני מחזיק את ספר הספרים צמוד אליי בכל מקום".

גולן מתייחס למפעל ההתנחלויות ברחבי יהודה ושומרון, "אני לא מקבל את זה שעצם הישיבה שם אינה מוסרית. אני חושב שזו השקפה מאוד צרה. כל מתיישבי יהודה ושומרון הם אזרחים שומרי חוק ונאמנים למדינת ישראל".