השייח' יוסף אלבאז
השייח' יוסף אלבאזצילום: רשת 13

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר פנה במכתב דחוף ליועץ המשפטי לממשלה ד"ר אביחי מנדלבליט לפתוח בחקירה בהולה נגד השייח' יוסוף מוחמד אל-באז.

"אמש נחשף סרטון, בו נראה השייח אלבאז ממשיך להסית לטרור, לאלימות, ולגזענות וכן מעודד למעשה אלימות וטרור ומביע דברי שבח ואהדה לטרוריסטים שתקפו ורצחו יהודים במבצע שומר החומות, כל זאת במהלך נאום בשבוע שעבר. כך, בנאומו מסית אלבאז לפגוע במוסדות מדינת ישראל וביהודים באשר הם יהודים, ומאיים כי במידה ויהודים יעלו להר הבית, תפרוץ אינתיפאדה".

במכתבו העלה ח"כ בן גביר את דברי ההסתה של השייח' שאמר "אני פונה אל הממסד הישראלי העושק, ואומר לו בצורה הברורה ביותר שההתקפות החוזרות ונשנות על מסגד אל אקצא יביאו להבערת פתיל אינתיפאדה יוקדת שתשרוף הכל. את, ישראל, זו שתישאי באחריות לאינתיפאדה מול אללה ומול ההיסטוריה. את זו שתישאי באחריות להצתת פתיל האינתיפאדה.

כן יא עובדי אללה, ראינו בחג הקודם שלנו את העושק של הממסד בישראל, כאשר היא תקפה את מסגד אל אקצא המבורך, ראינו כיצד עזה יצאה לאינתיפאדה וכיצד ירושלים יצאה לאינתיפאדה, וכיצד יצאה הגדה המערבית לאינתיפאדה, וכיצד יצא פנים פלסטין לאינתיפאדה, משום שמסגד אל אקצא הוא מעיקרי האמונה, עבורו נקריב את היקר ביותר שברשותנו, נקריב עבורו את חיינו, נקריב עבורו את היקר שברשותנו, בדיוק באותו האופן שבו ראינו שאברהם עליו השלום הקריב את בנו כאשר ציווה אותו ריבון העולמים, התרחקי ממשלת ישראל, התרחקי ממסגד אל אקצא המבורך, אם תרצי עבור עצמך להמשיך ולהתקיים. התרחקי ממסגד אל אקצה המבורך אנחנו ממשיכים ואומרים, העושק של המוסדות הישראליים לא מפחיד אותנו, לא ירתיע אותנו המעצר, לא ירתיע אותנו הכלא, ואנחנו ממשיכים ואומרים כי למוסלמים יש זכות מוחלטת במסגד אל אקצא להם לבדם, וליהודים אין שום זכות בו ולו בגרגר אחד של רגב אדמה".

עוד הוסיף ח"כ בן גביר במכתבו "אין ספק שהדברים עולים כדי הפרת סעיף 144ב לחוק העונשין, בהיותם הסתה לגזענות נגד יהודים. זאת ועוד, הדברים עולים אף כדי הפרת סעיף 144ד2 בהיותם קריאה ברורה לעשיית מעשי אלימות, וכן דברי שבח, אהדה, עידוד, תמיכה והזדהות עם מעשי אלימות נגד יהודים ובנוסף, איומיו של אלבאז בהצתת אינתיפאדה מחודשת, עולים כדי איום בביצוע מעשה טרור כהגדרתו בסעיף 27 לחוק המאבק בטרור."

בסיום מכתבו ביקש "להורות על פתיחה בהולה בחקירה ומעצר מחדש של השייח המסית".

"מקומם של מסיתים בכלא. פעלתי שיוגש נגד השייח' אלבאז כתב אישום על דברי הסתה שהשמיע וכתב בעבר ואמשיך לרדוף כל מסית נאלח, עד שיישב אחרי סורג ובריח", הוסיף יו"ר עוצמה יהודית.