הריון
הריוןצילום: ISTOCK

הניסיון לבטל את המגדר המיני מגיע גם לבתי הספר לרפואה. סטודנטית בבית הספר לרפואה באוניברסיטת קליפורניה הקליטה את הפרופסור שלה כאשר זה עצר במהלך שיעור אנדוקרינולוגיה, על מנת להתנצל על דבר שאמר בתחילת השיעור.

"אני לא רוצה שתחשבו כי אני מנסה לרמוז על משהו, ואם תוכלו למצוא קצת נדיבות בליבכם לסלוח לי, אני מאוד אעריך את זה. שוב, אני מאוד מצטער על זה. בהחלט לא הייתה כוונתי לפגוע באף אחד. הדבר הגרוע ביותר שאני יכול לעשות כבן אדם הוא לפגוע. אמרתי בתחילת השיעור 'כשאישה בהריון', מה שאומר שרק נשים יכולות להיכנס להריון. אני מתנצל בפני כולכם בכנות רבה", אמר הפרופסור באמצע השיעור.

על פי עדויות של סטודנטים וסטודנטיות לרפואה באוניברסיטאות שונות בארה"ב, לא מדובר במקרה בודד.

יותר ויותר מרצים לרפואה מנסים שלא להשתמש במגדר המיני המקובל לאחר שחששו כי יואשמו בטרנספוביה, המוגדרת ככעס, פחד או רתיעה כלפי מי שאינם תואמים את הציפיות המגדריות המקובלות בחברה. קייטי הרצוג, עיתונאית אמריקאית החוקרת את נושא המגדר המיני והניסיון לבטלו במקומות רבים, ראיינה סטודנטים בבתי ספר לרפואה שטענו כי מרצים רבים חוששים מתגובות שליליות והאשמה בטרנספוביה, ולכן מעדיפים שלא להשתמש במגדר המיני המקובל ואף מתנצלים על כך.

"תלמידי רפואה בבתי ספר מסוימים לומדים כי בני אדם אינם מין המורכב משני מינים, כמו יונקים אחרים. הם לומדים כי מושגי המגדר המיני הם רק יצירה מעשה ידי אדם. לא כל הפרופסורים ללימודי רפואה מלמדים זאת, אך רבים עושים זאת. בעוד חלקם באמת מאמינים בכך, אחרים פשוט מפחדים מתלמידיהם".

במקרה אחר המצוטט בדו"ח אמר מרצה לסטודנטים כי "מין ביולוגי, נטייה מינית ומגדר מיני - הם כולם קונסטרוקציות". הרצוג גם מביאה בדו"ח שלה דוגמאות על מקרים בהם מרצים לרפואה ספגו ביקורת חריפה מצד סטודנטים על שימוש במונחים כגון זכר ונקבה.