איברהים ראיסי
איברהים ראיסיצילום: רויטרס

ישראל יוצאת למערכה מדינית נגד הנשיא החדש של איראן, איברהים ראיסי, בעקבות תקיפת הספינה במפרץ עומאן, כך מפרסם הבוקר (ראשון) העיתון ׳ישראל היום׳.

על פי הדיווח, נציגי ישראל בעולם צפויים להדגיש את הקשר בין ההיסטוריה של ראיסי, כמי שהוציא להורג אלפי אזרחים איראנים, לבין הריגתם של שני המלחים בספינה.

ראיסי יושבע השבוע לתפקידו ומטרת המהלך הישראלי להבהיר כי אלה הם פניה של ההנהגה האיראנית החדשה.

בישראל גם מתכוונים להגיב מבחינה צבאית להתקפה האיראנית, אך נראה שבמועד מאוחר יותר ורק לאחר שהפעילות המדינית תמוצה. גורם מדיני אמר כי "תהיה תגובה ישראלית, צבאית ומדינית, אך היא תיעשה באופן שמשרת אותנו ולא את הצד שני".

לאחר הפגיעה בספינה כונסה התייעצות חירום במערכת הביטחון ובצמרת המדינית, שבה השתתפו בין השאר ראש הממשלה נפתלי בנט, שר הביטחון בני גנץ והרמטכ"ל אביב כוכבי.

גורם מדיני אמר בסוף הישיבה כי "איראן זורעת הרס ואלימות בכל פינה באזור. מרוב להיטות לתקוף מטרה ישראלית הם סיבכו והפלילו את עצמם בהרג אזרחים זרים. ההתקפה האיראנית התבצעה ימים ספורים לפני השבעתו של הנשיא החדש ראיסי, שהיה אחראי על חיסולים המוניים של מתנגדי משטר. המסיכות יורדות ואי אפשר להעמיד פנים שלא יודעים מה טיבו של המשטר האיראני. איראן היא לא רק בעיה של ישראל, היא בעיה עולמית, והתנהגותה מסכנת את חופש השיט והמסחר העולמיים. המערכה שלנו מולה תימשך".

נזכיר כי על פי הדיווחים, מל"טים מתאבדים מתוצרת איראן תקפו את הספינה "מרסר סטריט" ששטה תחת דגל יפני ונמצאת בבעלות חברה בריטית שבה שותף איש העסקים הישראלי, אייל עופר, סמוך לחופי עומאן. בתקיפה נהרגו שני אנשי צוות, האחד אזרח בריטניה והשני אזרח רומניה.

אתרי חדשות באיראן דיווחו שהתקיפה בוצעה בתגובה לתקיפה שיוחסה לישראל בשבוע שעבר בסוריה וציינו כי בתקיפה נהרג פעיל בכוח קודס של משמרות המהפכה האיראניים, וככל הנראה גם פעיל חיזבאללה.