רון קופמן
רון קופמןצילום: גיא גלעד עבור 103fm

שדרן הרדיו רון קופמן סיפר על ברכת "הגומל" שבירך בשבת האחרונה בבית הכנסת, לאחר שבנו נפצע מדלת זכוכית ונותח בהצלחה.

"הבוקר, בירכתי 'הגומל', בשביל הצדיק שלי שנפצע ונותח", סיפר קופמן בחשבון הטוויטר שלו. "כיפוש (אשתו, י"ג) ואני, עברנו ליל שימורים מטלטל".

"במצוקתי, קראתי את 'שיר המעלות', והתחייבתי להגיע לבית הכנסת בשבת", הוסיף. "הגעתי לבית כנסת קטן בצפון תל אביב, תודה מהלב למתפללים, על העזרה וההדרכה. המון תודה לכירורגית ילדים בשיבא. אתם מלאכים-על-מלא. באמת".

בטורו ב'מעריב' הוא סיפר על התפילות שהתפלל לאחר שבנו נחתך בחתך עמוק ברגלו מדלת זכוכית שהתנפצה עליו. "התיישבתי ליד החלון, פתחתי טלפון לתפילות ששלח לי אלי", כתב. "אני לא דתי, ממש לא. חיפשתי חיזוק משמיים, כי רציתי מחילה על כל חטאיי, והיו לי כמה בחיי".

"חשבתי לעצמי שלמה לא עליי, למה על הילד שלי, שהוא צדיק־על־מלא", הוסיף. "אבל כנראה שלא נותנים לבחור. שיר המעלות. קראתי בעיניים שטופות דמע. 'אשא עיני אל־ההרים, מאין יבוא עזרי. הנה, לא ינום ולא יישן, שומר ישראל. השם ישמרך, השם יצילך, על יד ימינך. השם ישמור בצאתך ובואך, מעתה ועד עולם'".

"כיפוש הביטה דוממת", הוא ציין. "'אתה צדיק, מאמי, השם שומר עלינו. מחר אדווח לאחיות ולאחים שלי, הם יתפללו על גיא, יהיה בסדר'. אני רק אמרתי לה: 'אל תספרי לאמא שלי, לבנות ולאחותי. אני מבקש'. היא אמרה שברור לה, מבלי שאבקש. חלף זמן, הרבה אחרי חצות, הניתוח הסתיים בהצלחה".

לדבריו, "שעה ומשהו אחרי, הצדיק התעורר ונרדם חליפות. שלפתי מטלית לחה מהפאוץ', וניקיתי לו את הדם הקרוש מהרגל השנייה, הלא חבושה. בעדינות, גם את כפות הרגליים ובין הבהונות. הבטתי בו ישן בשלווה כמו יציר פאר של הטבע, מחובר למכונות. כיפוש יצאה להביא לי חטיף מהמכונה, ניצלתי את הלבד כדי לשלב את כפות ידיי לגובה החזה ואמרתי בקול: 'תודה, אלוהים, אני חייב לך'".