ממלכת השלג עם דוב הקוטב בגן הבוטני
ממלכת השלג עם דוב הקוטב בגן הבוטני צילום: תום עמית

החלה תקופת הקיץ ואוגוסט ולא היו לנו תוכניות מיוחדות מה לעשות, או יותר נכון מה לעשות שיתאים לכל המשפחה.

ואז באורח פלא צפינו בקמפיין הקורא לישראלים לעלות לירושלים ולבקר בה, בין היתר גם לנסות את מגוון האטרקציות שיש בעיר כמו, הגן הבוטני האוניברסיטאי בגבעת רם. האמת, שמידי שנה אני יודע שמתקיים בגן הבוטני פעילות קיץ שתסחף ילדים ומבוגרים גם יחד! הפעם החלטתי שלא להסס והקשבתי, אולי לראשונה בחיי, ולקחתי את כל המשפחה יחד למסע לכיוון עיר הבירה.

איזה מזל שהחלטנו לעשות את זה, כי זו הייתה חוויה מופלאה. אבל נתחיל מההתחלה; עיריית ירושלים, חברת אריאל והגן הבוטני יצאו בשיתוף פעולה לחוויית קיץ מרתקת, קסומה ובהחלט גדולה מהחיים.

הפעילות מעניקה כמה שעות טובות של בילוי משפחתי מהנה ומשובח, הכל באוויר הפתוח והנעים, בלי חשש לקורונה. והכי חשוב הפעילות מצננת וקרה, בכל זאת ממלכת השלג. יש לציין כי הגן הבוטני האוניברסיטאי בגבעת רם בירושלים הינו פנינה של טבע עירוני מרשים ביותר, מקסים ועוצר נשימה, בכל עונה בשנה ואין ספק שזה היה פספוס שלנו שלא הגענו עד עכשיו.

לפרטים ורכישת כרטיסים לממלכת השלג

השנה, פעילות הילדים מתחילה החל מהשעה 17:30 (הגן עצמו פתוח מהבוקר). המלצה שלי? כדאי להגיע החל מהשעה 19:30, גם יורד החום ונעים מאוד להסתובב באוויר וגם בשעה הזו שהשמש מתחילה לשקוע ובגן נדלקת התאורה המיוחדת שצובעת את הגן בשלל צבעים מה שמעצים את החוויה ומכניסה את כל המשפחה למעין מסע מופלא.

בממלכת השלג יפגשו הילדים בהרבה דמויות "קפואות" שילדים אוהבים ומכירים, את פנינו קיבל בחיוך "אולאף" איש השלג בבקתת השלג, המשכנו במסע והגענו לתחנת "מבוך פתיתי השלג" כמו ב'עידן הקרח' התחלנו לשוטט במבוך וחלק מהשבילים במבוך מסתיימים ללא מוצא והילדים נאלצים לחזור על עקבותיהם לצומת הקודמת, זה היה משעשע מאוד ויצאנו משם אחרי זמן רב.

לאורך המסלול גם צריך לחפש את "ביג פוט" ויש הרבה מהם וזה כיף נורא! בתחנה עם 'מלכת הים' הילדים דגו דגים בקרח, בהמשך הצטלמנו כולם כמשפחה קדמונית מתקופת הקרח. האמיצים במיוחד יוכלו להתנסות בהרכבת פאזל מיוחד תחת הקרח הקפוא, הילדים מכניסים את ידיהם למים הקפואים כדי להרכיב את הפאזל, אך הקור גורם להם להוציא הידיים במהירות. לכן הרכבת הפאזל נמשכת זמן רב יחסית.

המשכנו בתחנות והגענו ל"מערת יהלומי הקרח", בו הילדים חצבו 'יהלומים' בגודל של סוכריות מהקרח הקפוא. הילדים מוזמנים לחצוב את היהלומים ולמעשה שוברים את הקרח באמצעות פטיש עץ, ילד שמצליח להוציא יהלום מהקרח, רשאי לקחת אותו הביתה. מגיעים לעצירה נחמדה על הדשא לצפות בסרט בכיכובם של גיבורי הילדים אודי ואביעד שמסבירים בסגנון מצחיק ונגיש לילדים את הסוגיה הרצינית של התחממות כדור הארץ.

גולת הכותרת של ממלכת השלג היא "אוהל השלג", בתוך האוהל יש שלג אמיתי עליו מתפלשים הילדים, מקפצים על הערימה, גולשים קצת לשוליה, ובעיקר זורקים כדורי שלג בהנאה זה על זה. כל זה מלווה בשאגות שמחה.

המלצות:

• להגיע עם נעלי ספורט / נעל נוחה
  • רצוי להביא אוכל / חטיפים / שתיה. במקום דוכני מזון בתשלום נקניקיה בלחמניה / שניצלונים / צ'יפס /שתיה / ארטיקים / שערות סבתא
  • הילדים שלי לא התרטבו אבל היו ילדים שכן אז מומלץ לשים בגדי החלפה ברכב למקרה הצורך

שעות הפעילות: א'-ה' מהשעה 17:00 עד 21:30

עלות: כרטיס רגיל מגיל שנתיים ומעלה - 89 ₪ מבצעים בכל חברות האשראי של 1+1, כרטיסים מוזלים בוועדים השונים ובמועדוני כוחות הביטחון,