ברק אובמה
ברק אובמהצילום: רויטרס

מסיבת יום ההולדת של הנשיא לשעבר ברק אובמה מעוררת חששות כבדים כי תהפוך "לאירוע הדבקה המוני" של נגיף הקורונה.

אובמה יציין את יום הולדתו ה-60 ביום רביעי הקרוב, 4 באוגוסט, ועל פי דיווחים שונים הזמין אורחים רבים לחגוג איתו במסיבה המונית על האי מרתה'ס ויניארד שבמדינת מסצ'וסטס. מרתה'ס ויניארד הוא אי מפורסם המשתרע על פני שטח של 226 קמ"ר ונחשב לשלישי בגודלו בחוף המזרחי של ארצות הברית.

על פי הדיווחים ביקש הנשיא לשעבר מאורחי המסיבה, בהם מפורסמים רבים כמו מנחת הטלוויזיה אופרה ווינפרי ושחקן הקולנוע ג'רוג' קלוני, להציג בדיקת קורונה שלילית ותעודה כי התחסנו, אולם רשויות הבריאות בארה"ב חוששות כי עקב התפרצות זן הדלתא של נגיף הקורונה, האחראי כעת למעל מ-80 אחוזים ממקרי ההידבקות בארה"ב, תהפוך המסיבה ל"אירוע הדבקה המוני".

ביקורת נשמעת גם על החלטה של אובמה לקיים לעצמו מסיבת יום הולדת המונית בתקופה בה מתפרץ זן הדלתא של נגיף הקורונה ומדביק גם מחוסנים, מה שהביא את רשויות הבריאות במסצ'וסטס להורות לתושבים לחזור ולחשוב מסיכות פנים כהגנה. האתר The Hill מצטט מקור המקורב למסיבת יום ההולדת המתוכננת של אובמה, שאמר כי "זה הולך להיות אירוע גדול", בעוד ברשתות החברתיות העבירו גולשים רבים ביקורות על ההחלטה של אובמה לקיים מסיבת ענק בתקופת המגיפה.

זו לא הפעם הראשונה שאובמה מארגן לעצמו מסיבת יום הולדת המונית בהשתתפות סלבריטאים רבים. גם בשנת 2011 הוא קיים מסיבת יום הולדת 50 בבית הלבן, בה לקחו חלק מפורסמים ובהם השחקן טום הנקס, המוזיקאי סטיבי וונדר, שחקני כדורסל מפורסמים ועוד.