בני גל ז"ל
בני גל ז"לצילום: אביטל מעריב

חלוץ הפרסום בעולם הדתי והחרדי, בני גל, הלך לעולמו הלילה לאחר התמודדות עם מחלה קשה, והוא בן 77. על ייחודו כפורץ דרך בעולם הפרסום ובעולם האימון היהודי אותו פיתח, שוחחנו עם אורן אלימלך, מנכ"ל משרד הפרסום 'גל אורן לרנר BSD'.

"זה יום מאוד עצוב לכולנו", אומר אלימלך. "בני היה חלוץ בעולם הפרסום החרדי. הוא היה זה שפרץ את הדרך ואמר לחברות שעם כל הכבוד לפרסום שהם עושים, יש אוכלוסיה שלמה שאתם לא רואים אותה. היא מתנהגת אחרת וצריך לפנות אליה בצורה שונה. הוא הגיע מעולם הפרסום החילוני, חזר בתושבה ולקח את כל הידע הכי מקצועי שיש בעולם הפרסום לעולם חדש בתקופה שבה כמעט לא היו עיתונים ואירועים כפי שיש היום".

אלימלך מזכיר את דברי הנשיא לשעבר ריבלין על השבט החרדי שאת צרכיו ואת אופיו היה צריך להבהיר לבעלי העסקים והחברות השונות. "לא מדובר רק בתמונה חושפנית כזו או אחרת, אלא בצרכים שונים גם ברמת הצרכנות. לא כל מה שמוכרים לציבור החילוני יימכר לעולם החרדי. יש לעולם החרדי צרכים שונים גם בעולם התזונה, קופסאות גדולות יותר וכו', דברים שהם היום ברורים ואז היו דבר חדש".

על פנייתו של בני גל לעולם האימון והקואוצ'יינג היהודי שפיתח, אומר אלימלך כי עצם המעבר שלו בגיל 60 לעולם זה לאחר שהגיע למסקנה שלא יוכל לתת מאה אחוזים מעצמו לעולם הפרסום ולכן הוא משנה כיוון, הוא חלק מאופיו המיוחד.

"הוא היה יועץ להרבה מנכ"לים, ראשי ארגונים ופוליטיקאים. רבים שיחרו לשמוע את עצותיו ורעיונותיו, ובשלב כלשהו הוא החליט לעשות את זה בצורה מקצועית יותר גם עבור אנשים מהשורה ולהעצים אנשים ולגדל אותם דרך רעיונות של קאוצ'ינג ולחקור איך הם מתיישבים עם התורה. הוא פיתח שיטה שבה כל העצות שלו והעבודה התבססו על רעיונות מהתורה. גם הרעיון הזה עבר לקבוצות רבות ורבים העתיקו אותו".

את הכול עשה בני גל בדיבור שקט ורגוע. "הייתי איתו בעשרות פגישות ותמיד הוא נתן לכולם לדבר, לשמוע את כולם, לתת להם את זמן ההקשבה, ובסוף בשקט כשכולם קשובים אליו היה לו עולם דימויים מדהים, משולחן ביליארד ועד ספינות בים הגדול, לקח רעיונות והפך אותם לדימוי בדרך אל המשפט המתומצת".