נחמן אש
נחמן אשצילום: Yonatan Sindel/Flash90

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש קיים היום (שני) תדרוך עיתונאים ואמר כי התחלואה בקורונה ממשיכה לעלות. "המצב מדאיג. אני קורא לכולם להקפיד על ההנחיות - הן מצילות חיים".

הוא ציין כי עד כה חוסנו כ-45 אלף בני אדם במנת החיסון השלישית, ואמר שעוד עשרות אלפי תורים נקבעו להמשך השבוע.

"כדי לתת מענה יעיל קופות החולים יוסיפו תורים", אמר עוד מנכ"ל משרד הבריאות. "לצד אלו, יש כמיליון איש שלא התחסנו כלל, ואני קורא לכולם ללכת להתחסן. מי שמחוסן מגן קודם כל על עצמו, משפחתו וסביבתו ותורם להורדת התחלואה. החיסונים חשובים".

"התחלנו עם זה במטרה למנוע מתחלואה קשה בקרב התחלואה הזו, למנוע אשפוזים, זה מציל חיים ומוריד את העומס. רמת הנוגדנים בדם עולה תוך כמה ימים וזה ביטוי למחוסנות האישית. בראייה לאומית, נצטרך לחכות שבועיים שלושה כדי לראות את האפקט".

על ההגבלות החדשות ציין אש: "התו הירוק נכנס לתוקפו לפני כשבוע וצפוי להישאר עימנו, ואנו מקווים שיעזור בהפחתת התחלואה. אנחנו לצערי הרב עדים לחוסר הקפדה על בידוד בגלל זלזול בהנחיות, אסור לנו להיכנס לשאננות".

הוא גם ציין כי משרד החינוך ומשרד הבריאות דנים בימים אלה על מתווה החזרה ללימודים ב-1 בספטמבר. "העיקרון הוא לאפשר לימודים פרונטליים עד כמה שניתן", הוא אמר.

משרד הבריאות עדכן היום את נתוני הקורונה, מהם עלה כי 2,114 נדבקים חדשים אובחנו אתמול וכי שיעור הבדיקות החיוביות עומד על-2.95%.

עוד עלה מהנתונים כי מאז חצות אובחנו 847 חולים חדשים. סך החולים הפעילים בישראל עומד על 19,436, בהם 212 חולים שמצבם מוגדר קשה ו-42 מונשמים. 6,477 נפטרים במצטבר מפרוץ המגפה.