ישיבת ההסדר רמת השרון
ישיבת ההסדר רמת השרוןצילום: מאיר פרקש

פחות משבוע לפתיחת ''זמן אלול'': ישיבת ההסדר בעיר רמת השרון נאלצה לשנות את המשכן החילופי בו פעלה בתקופה האחרונה, וטרם נמצא עבורה מקום חדש.

ישיבת ההסדר ברמת השרון יחד עם הגרעין התורני בעיר, פועלים מעל עשור למען תושבי העיר במסגרות ופעילויות שונות בהצלחה יתרה. בשנים האחרונות מרכז הרוח בעיר פעל בבית הכנסת בר יוחאי, שם למדו עשרות תלמידי ישיבת ההסדר שהמשיכו לאחר מכן לשירות בצה"ל.

העשייה הזו היתה לצנינים בעיני קבוצות מיעוט מיליטנטיות שהכריזו מאבק בכל נושא הקשור לערכים ורוח בעיר.

ראש החץ של המאבק הופנה כלפי קיומה של הישיבה בבית כנסת בר יוחאי, בטענה משפטית שיש בדבר שינוי מייעודו כבית כנסת למקום לימוד תורה.

לפני כחצי שנה הודיעה הנהלת הישיבה כי היא עוזבת את בית הכנסת בו שהתה מאז הקמתה, ונודדת למקום אחר מתוך רצון להגיע לפתרון הולם בדרכי שלום. בימים אלו הודיעה העיריה לגבאי בית הכנסת כי בכוונתה להרוס חלקים נרחבים משטח בית הכנסת שנבנה לפני 40 שנה בטענה כי יש בהם חריגות בניה, אף שחריגות דומות קיימות במבני ציבור רבים בעיר.

מהנהלת הישיבה והגרעין נמסר: "נאבק בכל כוחנו על זכויותינו הבסיסיות כאזרחים מן המניין. לא ייתכן שבעיר במדינת ישראל יבקשו לגרש ישיבת הסדר, או יהרסו בית כנסת בגלל "חטאו" באירוח ישיבת הסדר. אנו דורשים מראש העיר להתעשת ולעצור את מסע הרדיפה, ולהוביל קו אחראי של נתינת מקום לכל הגוונים בעיר. אנו מצידנו נמשיך לפעול למען תושבי העיר באהבה, "עברנו את פרעה ואנטיוכוס נעבור גם את זה".

מהנהלת איגוד ישיבות ההסדר נמסר: "עולם התורה הציוני דתי עומד מאחורי ישיבת ההסדר רמת השרון. אנו בטוחים כי בכל עיר ברחבי הארץ יש מקום לישיבת הסדר המשלבת שירות צבאי ומעורבות קהילתית. על קבריניטי העיר להתעשת ולמצוא את הדרך למצוא לה מקום של כבוד בעיר".

מהנהלת קרן קהילות נמסר: "הגרעינים התורניים בכל רחבי הארץ, גאים בעשייתם למען גיבושה של החברה הישראלית על כל גווניה. אנו דוחים בשאט נפש ניסיונות להדרת חובשי כיפה, המאמינים במסורת היהודית, רק בשל צרכים אינטרסנטיים פוליטיים. רבים מתושבי רמת השרון חפצים בהקניית ערכים ומסורת לילדיהם, והניסיונות למנוע זאת מהווים עלבון ועוול כלפיהם. אנו קוראים לראש העיר לכבד את רצון תושביו לקיום פלורליזם וכבוד הדדי לכל התושבים בעיר".