אף פעם לא תהיה נחמה למוות של ילדים
אף פעם לא תהיה נחמה למוות של ילדיםצילום: דוברות

אחת התמונות הזכורות ביותר ממבצע "שומר חומות" היא תמונתו של הילד עידו אביגל ז"ל משדרות, שנהרג מפגיעת רסיס שחדר את חלון הממ"ד, כשהוא יושב בממ"ד עם אמו בעת אחת האזעקות.

גלית מדר, מנהלת מעון "אמונה" במעגלים שבמועצה האיזורית שדות נגב, לא יכלה להישאר אדישה למותו והחליטה לחשוב על דרך מקורית להנציח את זכרו של עידו.

יחד עם צוות המעון והורי הילדים, נרכש למעון ספר תורה לילדים, כולל "מעיל" ו"רימונים" המקשטים את הספר.

הערב (ב') נערך טקס "הכנסת ספר תורה" יחד עם אביו ואמו של עידו ובני משפחה נוספים. הטקס כלל גם תהלוכה של ילדי המעון מבית הכנסת שבישוב ועד למעון "אמונה" וחלוקת סידור לכל ילד.

גלית מדר, מנהלת מעון "אמונה" אמרה בטקס: "בהנצחת שמו של עידו ז"ל על ספר התורה אנו מחזקים את האחיזה בארץ ישראל ואת האמירה 'ככל שיענו אותו כן ירבה וכן יפרוץ'. האסון שפקד את משפחת אביגל הוא אומנם אישי שלהם, אך מותו הכה גלים בכל הארץ כולה.

''כישראלית, כתושבת הדרום, כמנהלת מעון לילדים רכים בשנים וכאימא לא יכולתי להישאר אדישה ובחרתי לנסות לשמר את זכרו של עידו ז"ל בספר התורה שישמש את ילדי המעון עוד שנים קדימה", הוסיפה מדר.

ליאורה מינקה יו"ר תנועת אמונה אמרה בטקס: "התרגשתי יחד עם כולם. הורים לא צריכים לקבור ילדים. אף פעם לא תהיה נחמה למוות של ילדים, אך הרעיון לזכור את עידו על ידי תרומת ספר תורה ועל ידי תפילת תינוקות של בית רבן, הם סמל לשותפות גורל של תושבי מעגלים ושל משפחת אמונה עם משפחת אביגל, בתקווה גדולה לימים של שקט".