השר הורוביץ במסיבת העיתונאים, הבוקר
השר הורוביץ במסיבת העיתונאים, הבוקררונן חורש, לע"מ

שר הבריאות ניצן הורוביץ קיים היום (שלישי) מסיבת עיתונאים והתחייב להגדיל בה את מספר הניתוחים לשינוי מין. כמו כן הבטיח לקצר את התורים לניתוח במערכת הבריאות הציבורית ולשפר את השירות לקהילה הטרנסית.

"הציבור הטרנסי משלם את המחיר הכבד ביותר על ההומופוביה. זו קהילה שלפחות חצי ניסו להתאבד בה לפחות פעם אחת בגלל השנאה כלפיהם. עכשיו זה מאבק על החיים, ואנחנו צריכים לקבל כל אדם באשר הוא. החובה המוסרית שלנו היא לאפשר לכל אדם לחיות את חייו לפי בחירותו", אמר הורוביץ.

הורוביץ הצהיר על שורת צעדים שנועדו להקל על התהליך מצד מערכת הבריאות. "יש מצוקה אמיתית בהזמנת תור לשינוי מין, אפילו ארבע שנים. צריך להגיד שזה הליך רפואי לכל דבר, זה ניתוח מציל חיים ומשנה חיים. נקצר את התורים ונהפוך אותם לזמינים יותר במערכת הבריאות הציבורית".

"נשפר את השירות הרפואי, ונתאים אותו לצרכי הקהילה הגאה, והקהילה הטרנסית בפרט. נפעל להקצאה מתאמי טיפול שילוו בהליך שינוי המין, ויקלו על המטופל ככל האפשר".

"נפעל להקצות מתאמי טיפול במהלך כל ההליך. נכשיר את הצוותים הרפואיים לצרכים של הקהילה עם הרגישויות המתאימות. לפעמים זה לא משנאה, אלא פשוט לא מבינים את המילים. בנוסף, נקל על התהליך הכולל של שינוי המין, מקופות החולים ועד הוועדה שתקל על הפונים והפונות אליה, כך שנקדם את קידום הקהילה הטרנסית על פי הדוח שכתבה המשנה ליועמ"ש דינה זילבר", הוסיף השר הורוביץ.

שר הבריאות הורוביץ התייחס גם לעלייה בתחלואת הקורונה. "נגביר את האכיפה בעניין המסכות ונרחיב את התו הירוק. בכוונתנו לעשות שינוי במתווה החזרה לארץ בנתב"ג. ממליצים לעטות מסכות גם בהתקהלויות בחוץ", אמר.