הלווית שרון אסמן
הלווית שרון אסמןצילום: דובר צה"ל

חודש חלף מאז פטירתו במפתיע של מח"ט הנח"ל, אלוף משנה שרון אסמן, ובחטיבה התכנסו אתמול (ב') מפקדים ולוחמים סביב הקבר הטרי לאזכרת השלושים, יחד עם בני משפחת אסמן.

רב הנח''ל סרן הרב יהודה מנטל נשא תפילת אזכרה, והאלוף יהודה פוקס, יוצא החטיבה שהיה גם מח"ט הנח"ל בעצמו ספד לאל"מ אסמן ודיבר על ערכיו העמוקים, ועל כך שהיה תמיד בשליטה עצמית, ותמיד דן כל אדם, מפקד כחייל, לכף זכות.

תא"ל סער צור, מפקד אוגדה 162 ומפקדו הישיר של שרון, דבר על ביטוי שטבע שרון "אינטלגנציה מבצעית", וההשקעה הרבה שהשקיע בלמידה ותיחקור כדי לשפר את איכות הלחימה במסגרות שתחת פיקודו.

פסח אסמן, אביו של שרון ז"ל ספד לבנו: "אלף תודות לך שרון בני היקר, תודה לך על הזכות שנתת לי להיות אבא שלך. תודה לך על האהבה שנתת לי ולכולנו. תודה על זה שתמיד שמרת על אחותך הקטנה.
תודה שתמיד דאגת ושמרת על המשפחה שלך. תודה לך שרון, שתמיד שמרת על החיילים שלך. תודה לך שתמיד שמרת על אזרחי המדינה – ימים ולילות, בגשם בשמש, ביום חול ובשבת ובחג.

''תודה לך על זה שהיית בעל טוב ותומך ונאמן לשרון. תודה לך על האבא הטוב והאוהב שהיית לבנותיך.
תודה לך על זה שתמיד מצאת את הזמן לכולנו. תודה לך על זה ששמרת על אמא שלך בתקופות הקשות בהן התמודדתי עם מצב בריאותי מורכב. רק אתה יכולת להרגיש ולהבין אותי – תודה לך גם על זה. תודה על הזכות שנתת לנו להיות לצידך ולידך – גם כשזה היה קצר, זה היה ממלא ומחזק. תודה על הארוחות והבישולים - לא נשכח לעולם את הטעם. תודה לך על זה שהיית חזק בשבילנו, בשביל המשפחה ובשביל כל אזרחי מדינת ישראל", כך האב.

בן דודו של שרון, הרב איתי אסמן, ספד לו: "כל יום שעובר מאז הפטירה, אני חושב עליך שרון, והצער מעמיק, הכאב גדל, ככל שהזמן עובר אתה יותר חסר לי, הסיפורים עליך לא מפסיקים להגיע אליי, לא ידענו עליהם כי הצנעת את העשייה שלך, נגעת והעצמת כל מי שפגשת, האישיות הגדולה שלך הותירה רושם בכל מי שניהל איתך שיחה, עולם הערכים ואהבת האדם שלך, היית אדם גדול ולכן האבדה גדולה והצער גדול. אחד מההורים השכולים שליווית אמר לי אתמול עליך "זה כמו חור בלב", ממש כך, והלב מבקש נחמה ומתקשה למצוא.

"לפני שבועיים ישבתי עם קצינת נח"ל ששמעה עליך הרבה דברים בעקבות הפטירה וזה נגע בה ולכן היא החליטה להוציא עליך סרט לחטיבת הנח"ל, הבאתי לה חלק מהסיפורים שהגיעו אליי, בעיקר על הכבוד העצום שרחשת לכל מי שפגשת ועל הלב הגדול וההקשבה שלך לאחר, כל זאת מבלי לפגוע במשימות הרבות שהוטלו עליך, המקצועיות, העמידה במשימה ורתימת החיילים, ידעת לדבר לכל אחד בשפה שלו".

הרב אסמן המשיך: ''אחד הסיפורים שהגיעו אליי היה ממבצע צוק איתן, לוחם שהיה איתך בתוך בית ספר בעזה, שם עשיתם הפוגה מהלחימה, סיפר: 'הייתי מרוכז בעצמי ומרחם על עצמי בגלל המבצע, ופתאום אני רואה את המג"ד שרון לוקח מטאטא ומתחיל לנקות', שאלתי אותו למה הוא עשה את זה, החייל שלך ענה 'אני לא יודע אם זה בגלל שהוא רצה להשאיר את המקום נקי אחרי שנלך, או בגלל שהוא רצה שאנחנו נהיה במקום נקי ומסודר, ראיתי שהוא לא מרוכז בעצמו, הוא לא עשה את זה כאקט מחנך, אלא זה פשוט היה שרון- אחד שאכפת לו, וזה הוציא אותי מהרחמים העצמיים באמצע הלחימה'.

"אחרי שסיפרתי לקצינה את הסיפורים, היא שאלה אותי 'איך הוא הצליח לשלב בין אכפתיות לבין משימתיות, אלו דברים סותרים'. היא אמרה לי שככל שיש לקצין יותר משימות ויותר חיילים על הראש, כך יש לו יותר עומס נפשי, והוא מוותר על דברים, ובדרך כלל הוא מתרכז במשימה ופחות בחיילים. אמרתי לה- את הסוד הזה תנסי לגלות דרך האנשים שהכירו אותו.

"בחודש האחרון אני חושב על הסוד של שרון, על היכולת שלו להכיל מורכבויות, להיות משימתי ואכפתי, לוחם נועז ואוהב אדם, פילוסוף ואיש מעשי, מח"ט שסוגר שבתות ואיש משפחה מסור, מלא בעוז ובעל ענווה, איש שכולו שלום ומנצח במלחמה, קצין וג'נטלמן. הנשמה של שרון הייתה גדולה ולכן איחדה הפכים בלב פועם ואוהב, עם הנשמה הזו הוא מגיע לעולם הבא, עם כל המעשים הטובים שהוא עשה בחיים כאדם פרטי, אבל שרון היה גם אדם כללי בעיקר בתפקידיו האחרונים כמח"ט עציון ובנימין בהם הוא שמר על בטחון מדינת ישראל ועל נצח ירושלים. הנשמה של שרון בשמיים, אבל לנו הוא חסר בארץ.

''חז"ל אומרים ש"כל המוריד דמעות על אדם כשר, הקב"ה סופרן ומניחן בבית גנזיו", במקום האוצר שלו. כשה' סופר את הדמעות שלנו על שרון, הספירה היא לא בכמות אלא באיכות, אנחנו בוכים על החיסרון שלו וגם על כל תכונה ותכונה שהייתה בו- הדאגה למשפחה, אהבת האדם, אדם ערכי, קצין מוערך, לוחם שהגן על בטחון המדינה ועל ירושלים, הדמעות שמתגעגעות לשרון הן על האבדה הגדולה, אבל הקב"ה שומר את הדמעות האלו באוצר האישי שלו, הן לא לשווא, הגעגועים לשרון הופכים אותנו להיות אנשים טובים יותר, יותר אוהבי אדם, יותר דואגים למשפחה, יותר קצינים מקצועיים, יותר ערכיים ויותר אוהבי ירושלים- יותר שרון.

''שרון היה דוגמא בשבילי לבן דוד אוהב ואהוב, אדם טוב וישר, אשתדל ללכת בדרכו ולהנציח את זכרו בספר שיאגוד את כל הסיפורים. ברמה הלאומית, אני מאמין שחטיבת הנח"ל וצה"ל ילכו לאורו של מח"ט הנח"ל 'הקצין המקצועי שביטא בחייו את היתרון האנושי, ממגיני ירושלים'. בילע המוות לנצח ומחה ה' אלוקים דמעה מעל כל פנים. תהא נשמתו צרורה בצרור החיים", ספר הרב שרון אסמן.

במסגרת האזכרה באותו היום השתתפה המשפחה בסיום ש"ס משניות שנלמד לעילוי נשמתו של אל"מ אסמן על ידי תלמידי ישיבת "מעלה אליהו" בתל אביב, העיר בה התגורר שרון עם משפחתו, בהשתתפות ראש ישיבת תל אביב הרב חיים גנץ, ובנו ראש המועצה האזורית בנימין ישראל גנץ, שהכיר את שרון בהיותו מפקד חטיבת בנימין.