מתן כהנא
מתן כהנאצילום: חיים טוויטו

לראשונה זה עשרות שנים, תקציב המשרד לשירותי דת שאושר בממשלה כולל בתוכו תוספת של שלושה תקנים חדשים לבית הדין הגדול.

שר הדתות מתן כהנא (ימינה) מתכוון למנות בשנה הקרובה תשעה דיינים חדשים לבתי הדין הרבניים, ארבעה מהם יהיו בבית הדין הגדול.

תקציב המשרד לשירותי דת שיובא לאישור הכנסת, כולל בתוכו גם תקציב לקידום נשים במנגנוני שירותי הדת, תקנים לרבנים בהתיישבות ובעדה האתיופית, וכן תקציב ליישום התכנית לשיפור מערך הכשרות.

בדיון שבין המשרד לשירותי דת למשרד האוצר הוסכם שתקציב המשרד לשירותי דת יעלה בכ-100 מיליון ש"ח. תקציב הרבנות הראשית יעמוד על 32 מיליון ש"ח, גידול של 6 מיליון ש"ח מהתקציב הקודם.
תקציב בתי הדין הרבניים יעמוד על 208 מיליון ש"ח, גידול של 13 מיליון ש"ח מהתקציב הקודם.

השר לשירותי דת כהנא אמר כי "התקציב מביא לידי ביטוי את החשיבות והנחיצות של שירותי הדת, מחזק את מעמד הרבנות הראשית ויביא לשיפור שירותי הדת עבור אזרחי ישראל".

תקציב בתי הדין הרבניים כולל חמישה מיליון ש"ח לצורך יציאה למכרז מחשוב, דבר שיקל על הבאים בשערי בתי הדין ועל הדיינים. גם הרבנות הראשית לישראל והמשרד לשירותי דת יקבלו סכום של 8.8 מיליון ש"ח לצורך פרויקט "שירת הים" וקידום מערכת המחשוב והסייבר במשרד, דבר שיאפשר לאזרח לעשות פעולות רבות דרך האינטרנט ללא צורך לצאת מהבית.

לפני כשבועיים הכריז השר לשירותי דת מתן כהנא על מהפכת הכשרות. התכנית עוברת לשלבי הביצוע והיא הוכנסה בסיכום התקציבי. כבר בשנת 2021 תוקם יחידת הממונה ברבנות הראשית לטובת התחלת יישום התכנית.

סכום התקציב של המרכז הארצי למקומות קדושים וקבר הרשב"י יגדל ב-25 מיליון ש"ח לטובת פיתוח והסדרה של קבר הרשב"י, ומערת המכפלה תזכה לתקציב של 2.7 מיליון ש"ח.

נושא הקבורה ופיתוח בתי העלמין יתוגבר באופן משמעותי. יוקם צוות לגיבוש פתרונות בנושא הקבורה. סך התקציב המיועד לצורך פיתוח והפעלת בתי עלמין יעמוד על 46 מיליון ש"ח.

מנכ"ל המשרד לשירותי דת שמעון מוני מעתוק: "שירותי הדת נמצאים בסדר העדיפות של מקבלי ההחלטות במדינת ישראל ניתן דגש מרכזי לאזרח שעומד במרכז העשייה שלנו כמקבל שירות. לצד חיזוק מעמדה של הרבנות הראשית לישראל וקידום מהפכת הכשרות אותה מוביל השר".