רוני ידידיה וגיא מזיג
רוני ידידיה וגיא מזיגצילום: בני גם זו לטובה

המוזיקאי והיוצר רוני ידידיה ממשיך בפרויקט הנרחב של הלחנת שירי נתן אלתרמן, והפעם – חלונות פתוחים. בשיר החדש רוני מארח את הזמר והיוצר גיא מזיג, שמעיד על עצמו כי גדל על שיריו של רוני, קנה והאזין רבות לאלבומיו.

חלונות פתוחים הוא שיר שכתב נתן אלתרמן בפריז בשנת 1932. אלתרמן, שהיה אז בן 22, סיים את לימודי החקלאות שלו בצרפת ולפני שחזר לארץ החליט לצאת לחופשת קיץ קצרה בפריז.

במהלך החופשה הוא כותב את הטקסט - שיר של קיץ, חופש, המון רוגע ואפילו התעלות רוחנית: אלתרמן מרגיש קרוב מאוד לאלוהים שמושיט אליו את ידו ומאכיל אותו בעשב כאילו היה סוס או בעל חיים אחר ששוחרר מהרתמה שלו לעת ערב ומסתובב חופשי בחיק הטבע.

הלחן הגרובי, המבטא את האווירה הכיפית ותחושת החופש של אלתרמן, הביא לשילוב המופלא הזה עם גיא מזיג, שמשתף פעולה בשירה ובנגינה.

מטרת הפרויקט של ידידיה הייתה לא לתת לעמודי התווך של תרבותינו להישכח, ולפרויקט הזה נרתמו בינתיים לא מעט אומנים וביניהם: שלמה גרוניך, רמי פורטיס, פיטר רוט, קובי אוז, חמי רודנר, ארקדי דוכין, ישראל ברייט, ליאורה יצחק, ישראל גוריון, קובי רכט, אריק סיני, משה בקר וליאור ייני ז"ל.

גם הקהל הגיב בחיבוק חם ואוהד ושירי הפרויקט צברו מעל ל- 15 מיליון צפיות ביו טיוב ובפייסבוק, מה שמוכיח היטב עד כמה האמירות של אלתרמן עדיין תופסות בגרוננו.

חלונות פתוחים

חלונות פתוחים מול קיץ מתהבל,

טור דלפק...

סף חזון לי אלם הקפה בליל,

נועם חיק...

כנורות הרגיעו אדירי אילן,

דמי אשף...

לבבי נדד כמו שובב נרגן

ולא שב...

טוב אשר הלך

וטוב לי בלעדו

אלוהי גחן,

הושיט אלי ידו

מרחוק...

חלונות פתוחים מול קיץ מתהבל,

טור דלפק...

סף חזון לי אלם הקפה בליל,

נועם חיק

את גופי התירו מוסרות יצול,

עדן חך...

מכף אלוהי צרור עשבים טלול

אלחך.

טוב אשר הלך

וטוב לי בלעדו...

אלוהי גחן,

הושיט אלי ידו

מרחוק...