גנץ ולפיד עם השגרירים
גנץ ולפיד עם השגריריםצילום: דוברות משרד החוץ

שר הביטחון בני גנץ ושר החוץ יאיר לפיד חשפו בתדרוך לשגרירי מדינות מועצת הביטחון של האו"ם את האיש שעומד מאחורי מתקפת הטרור במפרץ עומאן - סעיד ארג'אני, בכיר במשמרות המהפכה.

התדרוך שנערך בחדר המצב של משרד החוץ בירושלים, הוא חלק מהמאמץ המדיני של ישראל לקידום גינוי ותגובה בינלאומית לפעולות הטרור של המשטר האיראני.

במהלך השבוע האחרון ישראל פעלה בכל הערוצים המדיניים והביטחוניים על מנת שהקהילה הבינלאומית תציב גבולות ברורים לאיראן ותגרום לה לחדול מהתנהלותה התוקפנית. שר הביטחון ושר החוץ הבהירו לשגרירים שישראל תשמור על חופש הפעולה שלה – למול כל התקפה כזו וכל איום על אזרחיה.

השניים הדגישו, כי לא מדובר בסכסוך מקומי, או בילטראלי. זו התקפה על העולם, והעולם צריך להגיב. לדבריהם זה יכול לקרות רק באמצעות גישה אחידה ואמיצה מצד הקהילה הבינלאומית, דרך מועצת הביטחון ומסגרות נוספות הדורשת לקיחת אחריות מאיראן בנוגע לפעולותיה התוקפניות.

גנץ סיפר: "מפקד חיל האוויר של משמרות המהפכה אמיר עלי חג'יזדה הוא שעומד מאחורי עשרות פעולות שבהם היו מעורבים כטב"מים וטילים באזור. האחראי הישיר לפעולות אלו של שיגור כטב"מי נפץ, הוא סעיד אקאג'אני שאת שמו אני חושף פה לראשונה. אראג'ני הוא האופרטור הראשי של מערך הכטב"מים של חיל האוויר של משמרות המהפכה, שהביא לפגיעה במרסר סטריט. הוא מספק את הציוד, ההכשרה, התוכניות והאחראי על פעולות טרור רבות במרחב".

צילום: דוברות
צילום: דוברות

גנץ הוסיף: "איראן שוב הוכיחה שהיא אתגר בינלאומי, אזורי ובסוף גם איום על ישראל. איראן אחראית לעשרות פעולות טרור ברחבי המזרח התיכון והפעלת מיליציות מטעמה בתימן, עיראק ומדינות נוספות. איראן גם חצתה את כל הקווים שהוגדרו בהסכם הגרעין הקודם, והיא רחוקה היום רק כעשרה שבועות מהגעה לחומר בקיע שיאפשר לפתח פצצה גרעינית.

"לכן זה הזמן למעשים – העולם חייב להטיל סנקציות כלכליות ולהביא פעולות אופרטיביות מול משמרות המהפכה. אין לנו סכסוך עם העם האיראני אלא עם המשטר שעלול להביא למירוץ חימוש מסוכן במזרח התיכון כולו. מערכת הביטחון העבירה מידע מודיעיני ונעביר בהמשך גם ראיות פורנזיות", כך שר הביטחון.

שר החוץ, יאיר לפיד: ''זה לא סכסוך בין צבאות בסוריה. זה לא פעולה חשאית נגד מתקן צבאי. זו התקפה על נתיבי הסחר של העולם, זו התקפה על חופש התנועה. זהו פשע בינלאומי.

''לכן השאלה שלי אליכם: מה הקהיליה הבינלאומית עומדת לעשות בעניין? האם עדיין קיים דבר כזה חוק בינלאומי? והאם לעולם יש את היכולת וכוח הרצון להפעיל כדי לאכוף אותו? כי אם התשובה היא כן, העולם צריך לפעול עכשיו. אם הקהיליה הבינלאומית לא תגיב במקרה הזה, אז אין דבר כזה קהיליה בינלאומית. זה כל אחד לעצמו''.