בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בקהילת הלהט"ב זועמים על יו"ר 'הציונות הדתית' ח"כ בצלאל סמוטריץ' לאחר שאמר שעשרות האלפים ללא ריחוק חברתי שצעדו במצעד הגאווה הם אלו שהתניעו את התפרצות הקורונה האחרונה.

כזכור, ח"כ סמוטריץ' אמר אתמול במליאת הכנסת: "הייתה מסיבת הדבקה עצומה שאני חושב התחילה את כל הגל הזה. לאף אחד אין אומץ לומר את זה כי זה לא פוליטיקליקורקט, אבל מצעד הגאווה, ההשתוללות הגדולה שם בתל אביב היא הייתה ה'סטארטר' של ההתפרצות הזאת".

שר הבריאות ניצן הורוביץ תקף. "אם שכחתם איך נראה השילוב המסוכן של בורות, פופוליזם, תסכול ושנאה, סמוטריץ' נתן אתמול עוד תזכורת מצויינת", כתב.

לדבריו, "בניגוד לדבריו של המומחה למגפות מטעם עצמו, אין שום קשר בין התפרצות הדלתא למצעדי הגאווה. האיש שבנה קריירה על הופומוביה (הטעות במקור, י"ג) לא מפספס אף הזדמנות להסית ולהפיץ שנאה. בושה לכנסת ישראל".

גל אוחובסקי, אחד מהאנשים הבולטים בקהילת הלהט"ב, טען שמצעד הדגלים הוא זה שהביא את הקורונה. "בצלאל סמוטריץ׳ טוען שההומואים במצעד הגאוה הביאו את הקורונה", כתב. "אופס. הנה תמונות מהמצעד שהביא את הקורונה. שבוע לפני מצעד הגאווה. מצעד הדגלים היה מלא בצעירים לא מחוסנים. איזה גזען, הומופוב. יאללה תירקב באופוזיציה. בצדק הוא במפלגה עם בן גביר ובנצי גופשטיין".

כתב הפלילים של 'הארץ' גוש בריינר זעם גם הוא. "באמת אני שואל מאיפה החוצפה של ח"כ בצלאל סמוטריץ' להאשים את מצעד הגאווה בגל התחלואה הנוכחי של הקורונה?" תמה. "הוא מודה שאין לו שום נתונים אבל 'הוא חושב' שזה ה'סטרטר של הדבר הזה'. הוא חושב! אבל הכל כשר כדי להשמיץ את הקהילה הגאה. ומעניין מה הוא חושב שצריך לעשות למי שאחראי להפצת מחלות".

גם ח"כ ניר אורבך ממפלגת 'ימינה' הצטרף לתוקפים את ח"כ סמוטריץ'. "הפוליטיקה הישראלית ירדה בשנתיים האחרונות לשוליים", כתב. "השתלטו עליה גורמים שעשו הרבה יותר רעש בתקשורת מהייצוג שלהם בציבור. הבוקר שוב קיבלנו תזכורת ממנהיג האיחוד הלאומי המנסה לקושש קולות ולהצדיק את הקיום הפוליטי, ציונות דתית זה בטח לא".

"באופן אישי אני מתנגד למצעד הגאווה אבל לקשור את התפרצות הקורונה למצעד הוא טיפשות חסרת בסיס, בדיוק כפי שבעבר ניסו להאשים בכך את החרדים", הוסיף. "הערבות ההדדית היא אחד מהקווים הקואליציונים של הממשלה החדשה , היא תסייע לצאת ממגפת הקורונה. לא חילונים נגד חרדים ולא ערבים נגד יהודים. יחד".