מתניהו אנגלמן
מתניהו אנגלמןצילום: תדמית

בתגובה לדו"ח המבקר שהתייחס למיעוט העסקת עובדים מהמגזר החרדי בשירות המדינה האשים סמנכ"ל קרן קמ"ח עו"ד אברהם יוסטמן ואמר כי המדינה מדברת בשני קולות וכי "מדובר בקריאת השכמה דחופה", כלשונו.

"דו"ח מבקר המדינה על הגיוון התעסוקתי בשירות המדינה מוכיח שוב כי המדינה מדברת בשני קולות. מחד מציבה יעדים נכונים ושאפתניים אך מאידך אינה פועלת מספיק ליישם את יעדיה שלה", אמר.

"ממצאי המבקר על אחוז העובדים החרדים המזערי בשירות המדינה, מחייבים את משרדי הממשלה ונציבות שירות המדינה, לעשות מאמץ משמעותי כדי לעודד השתלבות חרדים בכל תחומי התעסוקה במשק בכלל ובשירות המדינה בפרט.

לדבריו, המענה הנכון והראוי לפער העצום שבין שיעור החרדים בגילאי העבודה לבין שיעור הייצוג הנמוך שלהם בשירות המדינה בכלל ובמשרות בכירות בפרט, הוא פתיחה מחודשת של תכנית 'משפיעים', אשר הוכיחה את יכולתה לאתר ולשלב חרדים וחרדיות איכותיים מהמיינסטרים החרדי ולשלבם בצורה טובה בתוך משרדי הממשלה והשלטון המקומי.

"דו"ח מבקר המדינה, הינו קריאת השכמה דחופה למשרדי הממשלה ונציבות שירות המדינה להתעשת וליישם תכניות ייעודיות המותאמות לאורח חייו של ציבור החרדי כאשר רק לאחרונה גיבה בית המשפט העליון את המשך הפעלת התכניות הנפרדות מתוך הבנת הצורך האקוטי שבמתן הזדמנויות לכלל חלקי החברה והחרדים בתוכם. קרן קמ"ח תמשיך לעקוב אחר יישום וביצוע ההמלצות להגדלת מספר העובדים החרדים בשירות המדינה".

כזכור, דו"ח מבקר המדינה שפורסם אתמול התייחס אף להעסקת עובדים מהמגזר החרדי. בדו"ח נכתב כי בשנת 2019 עבדו כמעט 1,000 עובדים חרדים בשירות המדינה, 64% מהם היו נשים.

על פי הדו"ח, שיעור העובדים החרדים בשירות המדינה היה בשנת 2019 כ-1.2%, והוא רחוק משיעור האוכלוסייה החרדית מכלל תושבי המדינה בגיל העבודה, העומד על כ-8%.

1% מכלל העובדים החרדים בשירות המדינה היו בדרג הבכיר ו-19% היו בדרג הביניים.