האירוע השבוע עם ראש העיר, משה ליאון
האירוע השבוע עם ראש העיר, משה ליאוןצילום: ראשית ירושלים

השבוע התקיים ערב השקה של מיזם משותף של מחלקת החינוך לתפוצות של קק"ל ומרכז עולם שלם מבית ראשית ירושלים.

מרכז עולם שלם שהוקם לפני 3 שנים מטפח ופועל ללמד ילדים בעולם על ירושלים וכך לחבר אותם אחד לשני ולחזק את הזהות היהודית שלהם. כיום, אומרת מנכ"לית עולם שלם עדי ורנר, לומדים את תכני עולם שלם ב41 מדינות, כ-450 בתי ספר בחינוך היהודי ושותפים להם כ-650 מורים, שליחים ומחנכים בעולם.

המיזם שהושק כעת בדחיפה של מנהל חטיבת חינוך וקהילה בקק"ל שר שלום ג'רבי הוא כלי עזר חדשני למדריכי תנועות הנוער בכל העולם. מדובר בכלי עזר חינמי למדריכים הכולל מגוון פעילויות וידע בשפת בני הנוער בשפתם, המיזם כרגע פועל באנגלית, צרפתית, ספרדית, רוסית והשנה הקרובה יתורגם ויונגש בשפות נוספות.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון שפתח את האירוע אמר, "כי החיבור לירושלים הוא צו השעה. לנוער היהודי שמעבר לים יש צמא גדול לידע איכותי ומשמעותי, וכל אחד ואחת יכולים למצוא נקודת חיבור לירושלים. אני תומך ומאמין במיזם הנפלא jlm4all וסמוך ובטוח כי קק"ל ומרכז עולם שלם יודעים כיצד להבליט את יתרונותיה של ירושלים בצורה צעירה איכותית וטכנולוגית."

שר התפוצות הד"ר נחמן שי אמר, "אני רואה זכות להשתתף באירוע, ירושלים היא מרכז העולם, הנוער בחו"ל צמא לידע עדכני בשפתו והחיבור לירושלים זוהי משימה לאומית".

מנהל חטיבת חינוך וקהילה בקק"ל מר שר שלום ג'רבי אמר בדבריו "החינוך הוא הבסיס והפנייה שלנו אל הנוער, יצירת בסיס לקשר. לערכי קק"ל , לזהות יהודית ולמדינת ישראל".

מנכ"לית עולם שלם, עדי ורנר הציגה את האפליקציה וסיפרה על מפגשים מרגשים עם מאות בני נוער שמשתמשים בידע והפעילויות המוגשים באפליקציה. ורנר סיפרה על תקופות בהן שימשה כשליחה בארה"ב ובגרמניה על המחסור בחומרים המונגשים בשפת המקום ועל כך שעברית איננה שפה נפוצה בקרב ילדים ובני נוער.

מחלקת החינוך בתפוצות של קק"ל בניהולו של מר שר שלום ג'רבי, פועלת לקידום החינוך בישראל ובתפוצות. המחלקה פועלת כדי לחזק את הקשר בין הקהילה היהודית בגולה ובישראל, ליצור דור של מנהיגים עתידיים המחויבים לציונות פעילה ולהנחיל ערכים של ציונות וקיימות ברחבי העולם היהודי.
בשנתיים האחרונות..

באירוע השתתפו סגנית ראש העיר ירושלים חגית משה, מנכל קק"ל בצרפת, דניאל בן לולו , חבר דירקטוריון קק"ל מוטי יוגב, מנהלת ראשית ירושלים גלית שורקה, ראשי תנועות נוער עולמי, נציגי קק"ל , נציגי עיריית ירושלים , אנשי חינוך ונציגי גופי חינוך מהתפוצות .