הפגנה ליד בית משפחת בנט ברעננה
הפגנה ליד בית משפחת בנט ברעננהצילום: Avshalom Sassoni/Flash90

עשרות רבות משכניו של רוה"מ בנט, הגישו נגדו היום (ה), עתירה לבג"ץ, תוך דרישה להעתקת מגוריו לבלפור לצד דרישה להפסקת המחאות בעיר, ודרישה נוספת להורות על אכיפה החוק בשכונות העותרים, מצד עיריית רעננה והמשטרה.

עו"ד חור אוריאל ניזרי, המייצג את תושבי רעננה, אמר היום לאחר הגשת העתירה: "שכונות רעננה הסמוכות לביתו הפרטי של ראש הממשלה בנט הופקעו מהתושבים, סבא לא יכול לבקר נכד, ילד לא יכול לחזור מהלימודים לביתו, והגישה לבתים פרטיים נחסמה.

בנוסף, כל ערב זוכים השכנים למופע אימים של הפגנות חסרות רסן, וללא אכיפה משטרתית וללא אכיפה ערונית. לא יעלה על הדעת, כי לאחר הדוח החמור של המשרד להגנת הסביבה, ממנו עולה במפורש, כי ההפגנות בציפמן חורגות הרבה מעבר למותר, אף אחד מגורמי אכיפת החוק לא חשב כי יהיה זה נכון לבצע אכיפה כדין.

רעש, חסימות וסבל יומיומי הפכו לחלק אִינְטֶגְרָלִי, משגרת התושבים. העותרים לא בחרו לגור ליד ראש ממשלה ואף קיימת חלופה ראויה למגורי ראש הממשלה - המעון הרשמי בירושלים. אנו פונים היום בבקשה לקבל סעדים שיקלו על התושבים, אך אין בעתירה בכדי לפגוע בכוונת העותרים להגיש אף תביעות נוספות, לצד הסעדים המנהליים. אנו פונים כעת לבית המשפט בבקשה לקבלת סעדים אלמנטרים שכל מטרתם הינה השבת חיי התושבים לשגרה, לא הטבה מיוחד, לא זכויות חריגות. סעד המבקש את המובן מאליו".