ליברמן
ליברמןצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שר האוצר אביגדור ליברמן החליט להשתתף בדיוני קבינט הקורונה אחרי חשיפת כאן חדשות כי ליברמן ושר החוץ יאיר לפיד אינם משתתפים בישיבות קבינט הקורונה.

בשונה מלפיד, ליברמן לא מתנגד "עקרונית" להשתתפות בישיבות. עדיין לא ברור האם ישתתף באופן קבוע בדיונים או רק באופן אקראי.

ראש הממשלה נפתלי בנט הגיב היום (ה') על היעדרות השרים ואמר כי דיוני קבינט הקורונה "מתנהלים בצורה סדורה ואפקטיבית. אנו מתואמים בצורה מלאה, שר החוץ, שר האוצר ואני - גם בענייני הקורונה".

בעמוד הפייסבוק שלו כתב ליברמן בתגובה: "כמי שמאמין בעבודה שיטתית ומסודרת, כבר בשבוע הראשון חילקתי את תחומי האחריות ביני ובין השר חמד עמאר, השר הנוסף במשרד האוצר. השר עמאר מייצג את משרד האוצר בקבינט הקורונה, ואני בקבינט המדיני-ביטחוני, השר עמאר חבר בוועדת שרים לחקיקה ואני חבר בוועדת השרים לחוק ההסדרים.

"בתוך המשרד אני מתמקד בגיבוש התקציב וחוק ההסדרים והעברתם בכנסת, והשר עמאר מרכז את כל הקשר עם הרשות הפלסטינית והפעילות מול המגזר הערבי, הדרוזי והצ'רקסי. זאת החלוקה בינינו, כך זה התנהל עד עכשיו בצורה מצוינת וכך זה יתנהל בהמשך. בניגוד לגלי הקורונה הקודמים, השר עמאר ואני דוגלים בגישה בה את המשבר הנוכחי חייב להוביל הדרג המקצועי ועל המנהיגות הפוליטית לגבות את המלצותיו".

דברים דומים כתב לפיד בהודעה שפרסם, לפיה קבינט הקורונה הוא גוף המקבל החלטות ולכן רצוי שהרכבו יהיה קטן ורלוונטי ככל האפשר. "עדיף ששר התיירות ישתתף בדיונים משום שלהחלטות הקבינט השפעה ישירה על ענף התיירות", כתב לפיד והוסיף: "גם כראש הממשלה החליפי אין צורך שאשתתף בדיונים, משום שיש ראש ממשלה אחד במדינת ישראל ושמו נפתלי בנט. הוא מנהל מצוין את משבר הקורונה - בקור רוח ובגישה מאוזנת, תוך שהוא מקשיב לגורמי המקצוע".