משה חן
משה חןצילום: צביה קצמן

הסופר, העיתונאי, הפייטן ויקיר ירושלים משה חן קיבל הערב את "יקיר חיבה" על תרומתו לשימור התרבות המוזיקאלית הספרדית והבבלית בישראל.

את אות יקיר חיבה קיבל חן מראש עיריית ירושלים משה ליאון ויו"ר מרכז חיבה, אליהו גבאי.

באירוע הושמעו פיוטים מהמסורת הבבלית ע"י הרצל ובלפור חקק, איש קול ישראל דן כנר דיבר על העברית ועל ביצועי שירה ופיוטים נוספים.

משה חן הודה למרכז חיבה על האכפתיות ועל הערכתם לפועלו למען הפיוט, "אני מתרגש מאוד מהאירוע שארגנו לכבודי וההוקרה הזו מחממת את ליבי, תואר יקיר חיבה מצטרף ליקיר ירושלים שקיבלתי לפני כ6 שנים ואני שמח מאוד על כך", אמר.

חן סיפר איך ספג מאביו את המסורת הבבלית המדוייקת, "כבן ליהודי בבל הייתי שנים רבות עם אבא שלי בכל מקום, הוא היה משמח את כולם ומגיע לכל אירוע שהזמינו אותו ועשה שם שמח, בשמחת תורה ובכל האירועים המשפחתיים הוא היה שר ומשמח. שנים רבות הוא גר אצלי בבית ובכל שבת אני שמעתי ממנו את השירים האלו, הם ספוגים בנפשי".

חבצלת חן רעייתו של חן סיפרה בהתרגשות על העשייה של בעלה ועל הלילות שהיה חוזר בשלוש לפנות בוקר מבסיסי צה"ל לאחר הופעה מול חיילים: "משה הביא את הפייטנות לרדיו ובזכותו עם ישראל מכיר ויודע את הפיוטים, הוא ישב עם החיילים בכל מקום בארץ. ואני הייתי יושבת בבית לבד עד 3 בלילה כשיחזור מקדומים, מהצפון ומהדרום. הוא עשה ונתן את כל כולו."

חבצלת הוסיפה: "בעלי היה מהמייסדים של חיבה ובאמת מגיעה לו הערכה הזו. הוא עשה ועושה למען ירושלים ולמען חיבה".

ראש עיריית ירושלים משה ליאון אמר "אנו מודים הערב ומוקירים את משה חן, איש שירה, איש פיוט ואיש ירושלים בכל עשייתו. אנו זוכים הערב להעריך ולהוקיר את העשייה שלך, העלת על נס את פיוטי בבל, אתה ריגשת ועדיין מרגש. אני מאוד מודה לך על תרומתך לשימור המסורת הבבלית ולפיוט בכלל".