מחנות הקיץ בבני עקיבא: חניכי הרא"ה בסיום אל מול הר הבית

בתום כשבועיים וחצי הסתיימו מחנות הקיץ של תנועת בני עקיבא. כ-30,000 חניכי וחניכות התנועה יצאו לחוויה מיוחדת ברחבי הארץ. בין היתר באזור גליל עליון, גליל תחתון, הרי ירושלים, הכרמל ועוד.

בנוסף, חברי שבט הרא"ה צעדו במחנה הנודד מבית שמש לירושלים במשך שלושה ימים. אנחנו הצטרפנו לסיום מרגש של המחנה בארמון הנציב בירושלים.

מתווה מחנות הקיץ נבנה השנה בחודשי אי ודאות מורכבים באשר לתנאים בהם יוכלו להתקיים לאור מגבלות הקורונה שהשתנו מעת לעת בהתאם למצב התחלואה. במתווים שנקבעו צומצם מספר החניכים בקבוצות השונות, לראשונה היציאה למחנות היתה במתכונת סניפית, קוצרו לעיתים מספר ימי הפעילות, המזון במחנה היה ארוז ואישי לכל חניך, ונקבעו מחזורים נוספים על מנת לאפשר לקיים מחנה בטוח ככל האפשר.

כל זאת על מנת לצמצם ככל הניתן את מספר החניכים שיימצאו יחד במחנה ולמנוע ככל הניתן הדבקות ובידודים במהלך ובעקבות המחנות. כמו כן, התנועה פועלת באופן מלא על פי הנחיות משרד הבריאות והמשרד להשכלה גבוהה ומשלימה באשר להצגת בדיקת קורונה שלילית של החניכים לפני היציאה למחנות.

התנועה גם נערכה והתמודדה השנה עם עומסי חום כבדים מבחינת התאמת המסלולים, הצללה, מים, מסלולים חלופיים ועוד- כאשר כל החלטה בנושא התקבלה בהתאם להערכת מצב שנעשתה מול גורמי המטראולוגיה וחדר המצב של משרד החינוך. כמו כן, התנועה נערכה למתן תפריט מיוחד נטול גלוטן המותאם לחניכים חולי צליאק- מהלך שנעשה בשיתוף העמותה לצליאק בישראל.

מזכ"ל בני עקיבא יאיר שחל: "לאחר חודשים ארוכים ומורכבים שחוו חניכינו בעקבות המגפה- אנו רואים משמעות מיוחדת לקיום מחנות הקיץ שאיפשרו סוף סוף לחניכינו חוויה שכבר נשכחה מהם. עם זאת, בריאות חניכינו עומדת מעל לכל עניין אחר ועל כן המחנות הותאמו ככל האפשר למודלים מצומצמים וביקשנו בדיקת קורונה שלילית לקראת המחנות."