ילדים
ילדיםFREEPIK

בעקבות הדיבורים על סגר שיהיה כנראה בקרוב, בכל בית מתבצעת היערכות לימים הקשים הללו. ההורים יעבדו מהבית, הילדים יישארו ללמוד בבית כי בתי הספר יהיו סגורים, הפעוטות לא ילכו לגן והימים הללו יהיו לא פשוטים עבור כולם. כדי להקל על כל המעטפת, ההורים מבצעים היערכות לסגר ברבדים השונים. בשלב הראשון הם דואגים שיהיה מזון בבית כדי לצמצם למינימום את היציאות מהבית עבור קניות. קיימת סבירות גבוהה שיהיה עומס רב בנושא המשלוחים ולכן מוצרים בסיסיים שאינם מתקלקלים כמו שימורים, פסטה, אורז וכו' אפשר להכין מראש כמות שתהיה בבית. בנוסף לכך כל הדברים הבסיסיים כמו נייר טואלט, סבונים ומוצרי היגיינה.

כמו כן הם קונים מוצרים מגוונים שיעניקו לילדים תעסוקה בימים הארוכים הללו כדי לצמצם את זמן המסכים. אחת האופציות היא לרכוש מוצרי יצירות לילדים כדי שהם יבצעו פעולות באמצעות משחקים ומשחקי יצירה הקשורים לצביעה, תפירה, הרכבה, הדבקה כמו פייטים ומדבקות, חוברות עבודה ועוד. השיטה הנוחה ביותר היא בכל יום להוציא לילדים פעילות חדשה אשר קשורה ליצירה חדשה, כך הם נחשפים לסוגים שונים של פעילויות שמפתחות להם את הדמיון והדבר מעניק להם ראייה רוחבית והתנסות מסקרנת.

היערכות לסגר בנושאים לימודיים

כדי שהילדים יוכלו ללמוד כראוי בימים הללו כדאי לבצע היערכות לסגר ולוודא שהמחשבים תקינים ובמידת הצורך לקנות מחשבים חדשים. כמו כן יש לוודא שהציוד הנלווה הוא תקין כמו המצלמה האינטרנטית, העכבר, המקלדת וכל ציוד אחר שהם משתמשים בו. אם יש בעיה, כדאי לקנות פריט זה וגם לדאוג למלאי של סוללות מתאימות עבור העכבר והמקלדת.

שינוי במקום מגורים

בעקבות הסגר הקודם והקשיים המשפחתיים, משפחות רבות הבינו שהדירה שלהם, שהם חשבו שהיא אידאלית עבורם, הופכת לצפופה מדי כאשר נמצאים כולם בבית כל היום ולאורך ימים רבים ולכן הם זקוקים למרחב. בעקבות המסקנות הללו, ישראלים רבים רכשו דירה חדשה או דירת יד שנייה שהיא גדולה יותר, או שיש בה מרפסת רחבה. המגמה של רבים מהם הייתה לרכוש דירת גן כך שיש חדר לכל ילד, או חדר לכל שני ילדים, אבל היתרון הגדול הוא שיש חצר גדולה ומוצלת.

לכן אם יהיה סגר, הילדים יהיו בשעות מסוימות בבית ובשעות אחרות בחצר וכך יוכלו להוציא אנרגיה במשחקי כדור ולהשתובב בחוץ ולא להרגיש שהם נמצאים בתוך סיר לחץ.

מי שביצע כבר בשנה שעברה היערכות לסגר ועבר דירה, יהיה מרוצה מאד בסגר הבא כיוון שיהיה הרבה יותר קל לנהל את כל מה שקורה בבית, כשיש גינה מטופחת וחצר קרובה.

שינויים בבית לקראת הסגר

לאור המגבלות שאמורות להיות, בכל בית חושבים על צעדים שהם הנכונים עבור יחידה משפחתית זו. יש כאלו שיבינו שהם צריכים היערכות לסגר שכוללת רכישת מקרר גדול, רכישת מקפיא או כל מוצר חשמלי אחר שיקל על ההתנהלות היום יומית בבית.