United Airlines
United Airlinesצילום: ISTOCK

חברת התעופה "יונייטד איירליינס" מחייבת את 67 אלף עובדיה בארצות הברית להתחסן נגד קורונה.

עד ה-25 באוקטובר נדרשים כל העובדים להוכיח באמצעות מסמך רשמי כי קיבלו את החיסונים. נציין כי כבר מאמצע חודש יוני החליטה יונייטד שרק גברים ונשים מחוסנים יוכלו להתקבל לעבוד בחברה.

"אנו יודעים שחלקכם לא יסכימו עם ההחלטה הזו", אמרו מנכ"ל יונייטד סקוט קירבי והנשיא ברט הארט. "אבל אין לנו אחריות גדולה יותר כלפיך ועמיתיך מאשר להבטיח את ביטחונך בעבודה, והעובדות ברורות: כולם בטוחים יותר כשכולם מחוסנים".

נציין כי חברות תעופה נוספות כמו אמריקן איירליינס ודלתא איירליינס מעודדות את העובדים להתחסן ואף נותנות להם תמריצים לשם כך, אך הן לא מחייבות את העובדים לקבל את החיסון כתנאי להמשך העבודה בחברה.

לפי גורמים ביונייטד, 90% מהטייסים ו-80% מהדיילים כבר חוסנו נגד קורונה. החברה תשקול בכובד ראש בקשה של עובדים לא להתחסן מסיבות בריאותיות ודתיות אך עליהם יהיה להציג את המסמכים הדרושים לשם קבלת הפטור מחיסון.

בכירים ביונייטד סיפרו כי "במהלך 16 החודשים האחרונים שלח המנכ''ל סקוט עשרות מכתבי ניחומים לבני משפחה של עובדי יונייטד שמתו מקורונה. אנו נחושים בדעתנו לעשות כל שביכולתנו כדי למנוע מעוד בני משפחה של עובדי יונייטד לקבל את המכתב הזה".