השר כהנא וח"כ סילמן עם נציגי הארגונים
השר כהנא וח"כ סילמן עם נציגי הארגוניםצילום: דוברות

השר לשירותי דת מתן כהנא נפגש עם דמויות מרכזיות בשדה מורשת יהדות ספרד ועם נציגי הארגונים המסורתיים הבולטים.

במפגש נכחו בין היתר פרופ' מאיר בוזגלו, הרב ד"ר יצחק בן דוד, רות קבסה, ללי דרעי, יניב יצחק, חני ממרם, חלי ברקת, עמיחי דנינו, יאיר הראל ויועצי השר כהנא הילה ניסן פרידמן והרב שי ויצמן.

השר כהנא אמר כי: "הציבור המסורתי הוא קבוצה גדולה וחשובה בישראל. לצערי, עד היום קבוצה זו לא זכתה להכרה ציבורית המדגישה את ייחודיותה ותרומתה ללכידות החברה הישראלית. מתוך ענווה גדולה וכבוד לחכמים גדולים בתורה אשר העמידה מורשת זו בישראל אני לומד ורואה כי המנהיגים מבית היו ונשארו לאבן היסוד של העם היהודי - תורה אשר עוברת מאם לבת ומאבא לבן והיא מקבלת ומקרבת את כולם".

כהנא הביע רצון להמשיך את הקשר עם הפורום המסורתי ולבחון את הדרכים לתמוך ביהדות הספרדית בישראל.

יו"ר הקואליציה ויו"ר השדולה המסורתית, ח"כ עידית סילמן: "בימים אלה אנו מבקשים לעורר את הלב והשכל והדרישה לכך ניכרת מכל עבר. יחד עם השדולה המסורתית אותה אני מובילה בכנסת במהלך הנוכחי יחד עם השר לשירותי דת מתן כהנא ומשרד ראש הממשלה נמשיך לדאוג כי היצירה המסורתית תמשיך להופיע ולחבר את לבבות עמך בית ישראל, כפי שתמיד ידעה".

בפגישה סוכם כי השר לשירותי דת כהנא יפעל בשיתוף השדולה המסורתית בהובלת סילמן מול לשכת ראש הממשלה, נפתלי בנט, לקידום החלטת ממשלה בנושא זהות יהודית מסורתית.