לינוי אשרם זכתה במדליית הזהב
לינוי אשרם זכתה במדליית הזהבצילום: עמית שיסל, הוועד האולימפי בישראל

לינוי אשרם זכתה בצהריים (שבת) במדליית זהב היסטורית בתחרות הקרב-רב באולימפיאדת טוקיו בהתעמלות אמנותית, אחרי שהשיגה ציון כולל של 107.800 נקודות בארבעת המכשירים.

ניקול זליקמן, הישראלית השנייה בגמר, דורגה במקום השביעי המכובד.

ראש הממשלה נפתלי בנט בירך "לינוי, את אלופה. התקווה התנגנה היום פעם נוספת באולימפיאדת טוקיו והלב שוב נמלא גאווה. לינוי אשרם, סמל למאמץ ועבודה קשה, התאמנה מגיל 7, והיום הגשימה את החלום. כפי שאימה חדווה אמרה: וונדר וומן אמיתית. אל אל ישראל. תודה לינוי".

נשיא המדינה יצחק הרצוג שוחח הערב (מוצאי שבת) עם זוכת מדליית הזהב האולימפית וההיסטורית בהתעמלות אומנותית, לינוי אשרם.

"לינוי, איזו התרגשות. ישבנו וצפינו בך זוכה בדמעות בעיניים. את גאווה עצומה למדינה כולה. כשראינו את הדמעות זולגות מעינייך, את דגל ישראל עולה, את התקווה מתנגנת ואת מדליית הזהב מונחת על צווארך - התרגשנו עד דמעות", פתח הנשיא את שיחתם בהתרגשות.

עוד הוסיף "התמודדת בצורה מרשימה ביותר ואנחנו כל כך גאים בך. הבאת כבוד אדיר למדינת ישראל. ניקול זליקמן אמרה 'באנו לחלום', ואכן חלמתן והגשמתן חלום למדינה שלמה."

"את מצטרפת לחבורה של אלופות ואלופים שמביאים לנו הרבה כבוד בעולם. אל תיקחי ללב שום ערעורים ושום עררים. אנחנו איתך", הדגיש הנשיא והוסיף "על זה נאמר 'עם ישראל חי!. נתראה בישראל לינוי יחד עם המשלחת הישראלית כולה. תודה רבה על הגאווה העצומה שהבאת לנו", חתם.