כיתה
כיתהצילום: איסטוק

במשרד ראש הממשלה מתחילים לגבש תכנית הכוללת מספר סעיפים ואפשרויות שבמסגרתן לחסן את בני הנוער דרך הרשויות המקומיות.

בעיתון "ישראל היום" דווח כי בסוף השבוע שוחחו אנשי משרד ראש הממשלה עם ראשי רשויות וביקשו מהם להיערך לחיסון בני הנוער.

בין השאר עלו מספר רעיונות ואפשרויות איך להגביר את קצב ההתחסנות וכיצד לעקוף את התנגדות שרת החינוך. אחד הרעיונות הוא תגמול כספי של בתי הספר שיציגו כמות מתחסנים משמעותית. במקרה של התנגדות חריפה להתחסנות בתוך בתי הספר, עלתה האופציה להעמיד ניידת חיסונים מחוץ לבתי הספר אליה יוכלו לגשת בסוף שעות הלימודים.

בנוסף, ביקשו אנשי משרד ראש הממשלה להכין מעיין 'קול קורא' כדי לקדם חיסונים עבור תלמידים, לגייס פרויקטור – מעיין דמות מקומית שתלווה את המהלך כדי לתת לנושא את מירב תשומת הלב, לעבוד על דעת קהל של צוותי החינוך ועוד.

כזכור, בשבוע שעבר פורסם לראשונה ב"ישראל היום" כי אחרי ששרת החינוך שאשא ביטון אמרה בפומבי שהיא מתנגדת לחיסונים בבתי הספר, ראש הממשלה נפתלי בנט ושרת הפנים איילת שקד החלו לעבוד על ציר שיעקוף אותה ויאפשר חיסונים דרך ראשי הרשויות המקומיות.

בנט ושקד שוחחו כבר בסוף השבוע שעבר עם מספר ראשי רשויות וביקשו מהם לקחת על עצמם את סוגיית החיסונים בבתי הספר ולקדם אותה במוסדות החינוך בעירם. שקד שוחחה עם ראש עיריית בית שמש, עליזה בלוך, שהציעה להעביר את החיסונים לטיפת חלב. לדברי בלוך, באופן זה אין צורך להסתבך עם קופות החולים והכניסה לבתי הספר.

בנט ושקד דיברו לא אחת על הצורך להאציל סמכויות ולהעביר חלק מהטיפול בקורונה לראשי הרשויות המקומיות שמכירים את המתרחש ברשויות המקומיות בצורה הבקיאה ביותר.