אמונה כהן ז"ל
אמונה כהן ז"לצילום: באדיבות המשפחה

לפני חודש ימים, בצהרי שבת, הילדה אמונה כהן בת ה-3 נכנסה לרכב המשפחה ביישוב מעגלים, סגרה את הדלת, עלתה לכיסא התינוק ונרדמה.

כשהמשפחה מצאה אותה היא כבר הייתה מחוסרת הכרה ובבית החולים נקבע מותה.

עצרת התעוררות במלאת 30 לפטירתה תתקיים היום (ראשון) בשעה 16:00 בבית הכנסת במעגלים. בהשתתפות הרב הראשי לישראל הרב הרב דוד לאו, הרב ישראל אברג'ל, הרב יעקב שפירא, הרב יצחק ברדא, הרב שמואל אליהו, הרב ערן טמיר, הרב שלמה בנימין, הרב משה אלקבץ והרב יהודה חורב סב הילדה אמונה כהן ז"ל.

באותה שבת, כשהמשפחה הבינה שאמונה לא בסביבה, הם החלו לחפשה בבית, בגינה וביישוב, עד שלבסוף מצאו אותה בני המשפחה בתוך הרכב. ככל הנראה, כתוצאה מהחום הכבד ומחוסר החמצן, היא איבדה את הכרתה ולאחר מכן נפטרה.

משפחתה התקשרה מיד למוקד החירום של מד"א ובמקביל החלו לבצע בה פעולות החייאה. אולם, במוקד מד"א ענו למשפחה כי אין ניידות פנויות עד ליישוב מעגלים שבמועצה האזורית שדות נגב. כך מצאו עצמם אביה של הילדה יחד עם הסבא נוסעים לכיוון בית החולים כשכל הנראה כבר לא נשאר מה להציל.

בצומת גילת חיכתה להם ניידת טיפול נמרץ ומיד הפראמדיקים חידשו את פעולות ההחייאה, אך ללא הועיל. ניידת מד"א המשיכה בנסיעה לבית החולים סורוקה ושם, כאמור, נקבע מותה.

משפחת כהן אמרה בשיחה עם ערוץ 7 כי "אמונה, כשמה כן היא, מקור של כוח לכולם. ילדה כובשת, אשר הטביעה חותם של טוב ושמחת חיים בכל מקום בו הייתה. אמונה הייתה קרן אור של ממש לכל הסובבים אותה. סקרנית ודעתנית, שחיה את החיים במלואם, ללא פשרות, והייתה נוכחת באישיותה העוצמתית בכל רגע ורגע בהם".

"השבר שלנו עמוק והכאב הוא אינסופי", הוסיפו. "אנחנו מודים לאלוקים על שזכינו להיות במחיצתה במשך שלוש וחצי שנים, ומתפללים שנצליח ללכת בדרכה ולהוסיף אור וטוב בעם ישראל ובעולם כולו".

אמונה כהן היא ביתם של שושנה וישראל כהן ממושב שובה ונינתו של זקן רבני תוניס רבי ברוך חורי זצ"ל.

זקן רבני תוניס רבי ברוך חורי
זקן רבני תוניס רבי ברוך חוריצילום: באדיבות המשפחה
עצרת התעוררות לזכר אמונה כהן ז"ל
עצרת התעוררות לזכר אמונה כהן ז"לצילום: ללא