סיבוב שערים
סיבוב שעריםצילום: יאיר דוד פרקש

כ-800 אנשים השתתפו אמש (ראשון) בסיבוב השערים המסורתי סביב שערי הר הבית. כזכור, סיבוב השערים מתקיים מידי ראש חודש ואליו מגיעים צעירים, בני נוער, משפחות וילדים.

בשל החופש הגדול גדל מספר המשפחות שהגיעו אתמול מכל רחבי הארץ על מנת להשתתף באירוע.

במהלך האירוע צעדו המשתתפים בשירה ובריקודים, ושרו את שירי החודש והסליחות מסביב לשערי ההר.

שיא האירוע היה כאשר ערכו מארגני סיבוב השערים תקיעה בחצוצרות ובשופר בכניסה להר הבית. כמו כן, מכיוון שסימנו של חודש אלול הוא 'אני לדודי ודודי לי', קיימו המשתתפים תפילה מיוחדת לכבודם של הרווקים ולרווקות למציאת זיווגם בהקדם.

במהלך סיבוב השערים צעדו המשתתפים מהכותל המערבי דרך רחוב הגיא למבוא שער הכותנה, משם המשיכו לרחוב שער האריות ולמעלה מוטה גור וסיימו בכביש העופל. במהלך הסיבוב נערכה ברחבת שער השבטים, ממנה נכנסו הצנחנים בשנת תשכ"ז לשחרר את הר הבית, תפילת ערבית חגיגת של ר"ח.

מארגן האירוע יוסי פלאי אמר: "בשבת האחרונה קראנו את הפסוק 'לשכנו תדרשו ובאת שמה' - מכאן מקור המושג 'דרישת המקדש'. הדרישה היא מהלך שלם שמכוון להכניס את המושג של המקדש במרכז המודעות הציבורית".

לדבריו, "ראש חודש אלול הוא בדיוק הזמן של התעוררות מחודשת בקשר שלנו עם הקב"ה - 'אני לדודי ודודי לי' - כאשר השיא של הקשר הזה הוא בבית המקדש, מקום השראת השכינה. סיבוב השערים זוכה להיות מוקד מרכזי של דרישת המקדש בימינו ואנו מודים למשתתפים הרבים שמגיעים מידי חודש לקחת חלק במצווה החשובה הזו".