מנסור עבאס
מנסור עבאסצילום: Olivier Fitoussi/Flash90

מפלגת רע"מ הניחה בשבוע שעבר הצעת חוק, שמטרתה לאשר חיבורי חשמל לעשרות אלפי בתים לא חוקיים שנבנו במגזר הערבי.

על פי הפרסום הבוקר של יובל שגב בגל''צ, מתגבש דיל בין הקואליציה לרשימה המשותפת בנוגע לתקציב המדינה, לפיו הקואליציה תעביר את 'חוק החשמל' במושב הבא של הכנסת, תמורת הימנעות או תמיכה של הרשימה המשותפת בהצבעות התקציב.

זהו חוק שאושר בשנות ה-90 כ'הוראת שעה' למשך שנתיים בלבד, אבל הוארך שוב ושוב ובאמצעותו הולבנו דה-פקטו אלפי מבנים לא חוקיים, עד שהחוק פקע בשנת 2007.

"מאז, המפלגות הערביות ניסו לא פחות מ-10 פעמים להקים לתחיה את החוק המסוכן הזה, ובכל פעם המפלגות הציוניות דאגו להפיל את החוק הזה, שמהווה פרס לעבריינות הבניה במגזר הערבי", אומרים בתנועת רגבים. "איסור חיבור החשמל לבניה לא חוקית הוא אחד הכלים המשמעותיים ביותר של המדינה, במאבק כנגד הבניה הלא חוקית, כדי שהיא תהיה לא משתלמת. אם הצעת החוק של רע"מ תתקבל, המשמעות היא הלבנה בפועל של עשרות אלפי מבנים לא חוקיים".

"אסור שבמדינת ישראל תהיינה שתי מערכות נפרדות לחוקי תכנון ובניה. כאשר במגזר היהודי הם קיימים ונאכפים, ואילו רבבות בתים לא חוקיים במגזר הערבי שבתי המשפט הוציאו להם צווי הריסה, לא רק שהחוק נגדם לא נאכף, אלא הם גם יחוברו לתשתיות עם גושפנקה חוקית", מוסיפים ברגבים. "אנו דורשים מראש הממשלה בנט, שרת הפנים שקד, שר השיכון אלקין, ושר המשפטים סער, להצהיר כבר עכשיו שהצעת החוק הזו תישלח ישירות לגריסה".

לפרטים נוספים:
אברהם בנימין
דובר רגבים