גירושים. אילוסטרציה
גירושים. אילוסטרציהצילום: ISTOCK

יחסים בין בני זוג מהמרכז עלו על שרטון כשהתגלעה מחלוקת עמוקה בין השניים לאחר שהבעל סירב להתחסן במנה השלישית של חיסון לקורונה.

מדובר בגבר כבן 83, שהודיע לאשתו ב-47 השנים האחרונות שאת המנה השלישית הוא לא מוכן לקבל. האישה בת ה-81 נחשבת באוכלוסיית סיכון ולא מוכנה לעבור על כך בשתיקה.

לפני כשבוע וחצי, כשראש הממשלה נפתלי בנט קרא לאוכלוסיה המבוגרת להתחסן במנה שלישית, האישה מיהרה להתייצב בקופת החולים והתחסנה כבר ביום הראשון.

לאחר שסירב הבעל לעשות כמוה בטענה שהוא אינו מאמין בחיסון ואף מפחד ממנו, איימה האישה לעזוב את הבית.

לבני הזוג בית מפואר ונכסים רבים. משראתה האישה שאיומיה לא מועילים, היא פנתה למשרד עו"ד יצחק שילה ועו"ד גלית ברוש, המתמחים בדיני משפחה, וביקשה להוציא צו מניעה נגד בעלה כי במידה ולא יתחסן במנה השלישית יש להוציא אותו מביתם המשותף. במידה וגם זה לא יעזור, האישה מאיימת לפתוח בהליכי גירושין.

"האישה, בנמצאת בקבוצת הסיכון עקב גילה המתקדם ומחלות רקע, סיפרה לנו כי יש לה פחד ממשי כי תידבק בקורונה עקב סירובו של בעלה להתחסן במנה השלישית", אמרו עו"ד יצחק שילה ועו"ד גלית ברוש.

עו"ד גלית ברוש ועו"ד יצחק שילה
עו"ד גלית ברוש ועו"ד יצחק שילהצילום: אינגה אבשלום

לדבריהם, "סירובו של הבעל להתחסן במנה השלישית בהחלט מסכן את חייה של האישה ומהווה עילה למתן צו הגנה ולמצער צו מניעה שכולל הרחקתו מביתם המשותף. עצוב שהודעות סותרות, חוסר אמון במערכת ופייק ניוז שרץ ברשת גורם גם לסכסוכים בתא המשפחתי".

ביחס לעניין המשפטי הם אמרו: "המקרה הנ"ל בהחלט מעלה שאלה משפטית ממדרגה ראשונה. האם יש לחייב בקבלת חיסון? מתי בית משפט יחייב ומתי לא ובאלו מצבים אי קבלת חיסון מהווה סכנה מידית או סכנת חיים? סוגיה שבתי המשפט ידרשו להכריע בה בהווה ובשנים הבאות".