The Mercer Street
The Mercer Streetצילום: רויטרס

פיצוץ מסתורי אירע היום (שלישי) בספינת דלק איראנית שעגנה בנמל לטקיה במערב סוריה.

מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם, המזוהה עם האופוזיציה ויושב בבריטניה, מדווח שהספינה שעלתה באש הובילה נפט מאיראן. השריפה נגרמה מפיצוץ בספינה וישנם נפגעים באירוע.

התקרית מתרחשת בעת ביקורו בישראל של ראש ה-CIA וויליאם ברנס שייפגש עם ראש הממשלה בנט ובכירים במערכת הביטחון.

כזכור, איראן תקפה לפני כשבועיים את הספינה "מרסר סטריט" שבבעלות ישראלית במפרץ עומאן. הספינה שהותקפה מופעלת על ידי חברת זודיאק מריטיים שבבעלות איש העסקים הישראלי אייל עופר.

בתקיפה נהרגו שני אנשי צוות שהיו על הספינה - אזרח רומני ואזרח בריטי. לפי הניו יורק טיימס כמה כלי טיס בלתי מאוישים התרסקו בכוונה ופגעו בספינה.

שר החוץ של ארה"ב, אנתוני בלינקן, גינה את ההתקפה והבטיח "תגובה קולקטיבית" נגד איראן. "אנחנו נמצאים במגע קרוב ומתואם עם בריטניה, ישראל, רומניה ומדינות אחרות", סיפר בלינקן. "ראינו שורה של פעולות שנקטה איראן במשך חודשים רבים, בהן פעולות נגד ספינות. המשמעות היא שאיראן ממשיכה לפעול בחוסר אחריות עצום".

שר הביטחון בני גנץ שנאם בשבוע שעבר במליאת הכנסת אמר כי "מאות כטב"מים איראנים נמצאים ברחבי המזרח התיכון – נבוא חשבון עם כל מי שמבקש לפגוע בנו בזמן, במקום ובדרכים שמשרתות את ביטחון ישראל". שר הביטחון התייחס לתקיפה המיוחסת לאיראן והזהיר כי היא "תהיה מסוכנת יותר לעולם משהייתה עד כה ותשאף להפוך לאיום קיומי על ישראל".