ילדי המיסיונר מפיצים חומרי הסברהיד לאחים

שנה בדיוק אחרי שאנדרו לואיס, מיסיונר אוסטרלי שהשתקע בארץ והפך לאחד מבכירי המיסיונרים עזב את מושב עוצם שבדרום הארץ, בעקבות לחץ שהפעילו עליו תושבי המקום, הוא התגלה שוב בצפון, וביד לאחים חוששים כי הוא נטמע ביישוב קטן שאנשיו אינם מכירים אותו ואת מעלליו.

בכל השבוע האחרון – הימים האחרונים של חופשת בין הזמנים, הגיעו ליד לאחים פניות רבות מאתרי תיירות בצפון הארץ ומכמה ערים בצפון – חיפה, עפולה, חריש, קריית שמואל - על פעילות מיסיונרית ענפה.

לפי סוג החומרים שחולקו במקום, ידעו בארגון כי לואיס עומד מאחורי חלוקתם. ואכן, פעילים ומתנדבים שהתפרסו בצפון במטרה להגיע בשעת אמת למקומות בהם הוא מסתובב, כדי להזהיר את המטיילים הרבים, אימתו בסופו של דבר כי אכן מדובר בו.

במקרים אחרים, יהודים העבירו לידי יד לאחים צילומים ממצלמות אבטחה בהם נראית חלוקת החומר המיסיונרי, כדי שיוכלו לעלות על זהות המיסיונר שעשה זאת.

עד כמה היה לואיס להוט לחלק חומרי הטפה יעיד סרטון בו נראים ילדיו הקטנים שמתלווים אליו תדיר למסעות בשור – במטרה להערים על הציבור שלא יחשוד בילדים קטנים - מוציאים את פלג גופם העליון ממכוניתו, בעודה נוסעת ומשליכים ממנה חומרים מיסיונריים.

תושבים שראו זאת הזדעזעו ואמרו "לא רק שהמיסיונרים מחלקים חומרי הטפה, אלא שהם גם מסכנים את עצמם ומלכלכים את המרחב הציבורי".

ביד לאחים חוששים כי בדומה להתנהלותו בעבר, עת פעל בהסתר מתוך קיבוץ 'מעיין ברוך' הסמוך לקריית שמונה ועת פעל מהיישוב עוצם, לואיס נטמע ביישוב קטן באזור הצפון, שבו אף אחד לא מכיר אותו והפך אותו לנקודת היציאה שלו לפעילות.

חשש מהותי נוסף נובע מכך שלאור מקרי העבר לואיס עלול להטיף לשכניו לנצרות בדרכי רמיה, תוך שהוא מסתיר את אמונתו האמתית. ביד לאחים אומרים "אנו מבקשים מהציבור לפקוח עיניים ולעדכן את מוקד החירום שלנו במקרה ונתקלתם בו, כדי שנוכל להגיב במהירות לרווחת הציבור".

מודעת האזהרה של יד לאחים
מודעת האזהרה של יד לאחיםצילום: יד לאחים