בית הכנסת תפארת ישראל ישוקם וישופץ
בית הכנסת תפארת ישראל ישוקם וישופץצילום: יחצ

"בית הכנסת תפארת ישראל ברובע היהודי הוא סמל לרצף של התיישבות יהודית בירושלים. זאת זכות לקחת חלק פעיל בשיקום בית הכנסת שהיה אחד מסמלי היישוב הישן בירושלים", כך אמר היום מנכ"ל המשרד לשירותי דת שמעון (מוני) מעתוק במהלך הביקור שערך היום (ג) בבית הכנסת 'תפארת ישראל' ברובע היהודי בירושלים.

בית הכנסת נבנה בשנות השישים של המאה ה-19 על ידי חסידי האדמו"ר רבי ישראל פרידמן מרוז'ין ובנו האדמו"ר רבי אברהם יעקב (הראשון) מסדיגורא, ונקרא "תפארת ישראל" על שמו. המסורת מספרת כי רבי ישראל תרם את הכסף לקניית המגרש. ההיסטוריה של בני היישוב הישן שזורה סביב בית הכנסת תפארת ישראל. קיסר אוסטריה הראשון פרנץ יוזף תרם סכום של 1000 פרנק להשלמת בניית בית הכנסת בעת שערך ביקור בישראל. בשנת 1948 נהרס בית הכנסת על ידי הירדנים בעת כיבוש העיר העתיקה. ובשנת 2014 החלו עבודות השיקום והשחזור.

בשנת 2014 קיבלה ממשלת ישראל החלטה לשחזר ולבנות את בית הכנסת תפארת ישראל (ניסן ב"ק) עלות התקציבית לכך כוללת 37 מיליון ₪. בשנת 2018 הונחה אבן היסוד במעמד שרים השיכון ירושלים והבריאות וראש עיריית ירושלים. מר הרצל בן ארי מנהל החברה לשיקום ופיתוח הרובע היהודי שמוביל את מהלך הפיתוח של הרובע היהודי ובניית בית הכנסת תפארת ישראל. ארח היום את מנכ"ל המשרד לשירותי דת מר שמעון (מוני) מעתוק וסקר בפניו את התקדמות הפרויקט.

בסיום הסיור אמר מעתוק "אנחנו שמחים להיות שותפים ונעשה כל מאמץ בכדי לסייע ולשמר את ההיסטוריה היהודית בעיר העתיקה".