איילת שקד
איילת שקדצילום: Yonatan Sindel/Flash90

יו"ר מפלגת עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר מותח ביקורת על קריאת השרה איילת שקד "להכיל" את המתים ממגיפת הקורונה. נציין כי שקד פרסמה הבהרה שבה אמרה - ''חיי אדם הם ערך עליון וכל נפטר הוא עולם ומלואו''.

לדברי בן גביר, "דבריה של השרה שקד גובלים בהפקרות. היה מצופה משרה בממשלת ישראל להבין שכל אדם הוא עולם שלם וערך עליון וממשלה שמזלזלת בחיי אדם אינה ראויה למשול בעם ישראל".

ח"כ שלמה קרעי מהליכוד הגיב גם הוא לדברי שקד: ''‏חבורת חדלי אישים שכמותכם. נכשלתם. לכו הביתה. תכתבו איזה ספר. אי אפשר להכיל יותר את הטמטום וההפקרות שלכם''

ח"כ מאי גולן מהליכוד תהתה ''מה היו אומרים בתקשורת (לא התקשורת המכילה של היום), אם בזמן שנתניהו ניהל את משבר הקורונה מישהו מהליכוד היה אומר 'נכיל את המתים'? ספוילר: הכלה לא הייתה פה''.

ח"כ אופיר סופר מסיעת הציונות הדתית תקף: ''אמירה אומללה של שקד שמשקפת את תפקודה הכושל של הממשלה. עם כאלו יכולות הכלה שפשוט יגידו גדול עלינו יקומו וילכו''.

שקד: קיבלנו החלטה לחיות לצד הקורונהחדשות 13

כאמור, שרת הפנים איילת שקד אמרה הערב (שלישי) בראיון לחדשות 13 שהממשלה קיבלה החלטה "לחיות לצד הקורונה".

"זה לדעת גם להכיל חולים קשים ומתים", הסבירה שקד, "כי זו מגפה - ובמגפה אנשים מתים".

בהמשך היא פרסמה הבהרה: ''כל נפטר הוא עולם ומלואו, וחיי אדם הם ערך עליון ומקודש. כוונתי הייתה להסביר את המחיר שבהתמודדות מתמשכת עם המגפה העולמית. מוטב היה אם הייתי מתנסחת אחרת. אני חוזרת ומבקשת ללכת להתחסן, זה מציל חיים'', אמרה שקד.

ראש הממשלה נפתלי בנט ובכירי משרד הבריאות סיכמו היום על הגבלות חדשות שיעלו מחר לאישור קבינט הקורונה.

בין היתר, התו הירוק יושת על בריכות שחייה, חדרי כושר, מוסדות אקדמיים, כל אירועי התרבות והספורט, כנסים ותערוכות, מוזיאונים, ספריות, מסעדות ובתי מלון.

המדינה תממן בדיקות לילדים מגיל שלוש עד 12, שאינם יכולים להתחסן. בדיקה מהירה תהיה תקפה ל-24 שעות ו-PCR ל-72 שעות. ילדים בני פחות משלוש לא יידרשו להציג תו ירוק.

בדיון השתתפו שר הבריאות ניצן הורוביץ, מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, ממונה הקורונה, פרופ' סלמאן זרקא, ראש שירותי בריאות הציבור שרון אלרעי פרייס, וגורמים במשרד האוצר והבריאות.